سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

کمبود نقدینگی، مشکل اصلی واحدهای تولیدی لرستان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد نیز گفت: در حال حاضر 418 واحد صنعتی و تولیدی استان لرستان تعطیل است که کمبود نقدینگی مشکل اصلی این واحدها بشمار می رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ سلاحورزی با تاکید بر اینکه احیا صنایع و واحدهای تولیدی لرستان نیازمند نگاه ویژه است، گفت: 32 درصد کل واحدهای کوچک صنعتی لرستان غیرفعال هستند.

وی افزود: تسهیلات 22 درصدی برای واحدهایی که هنوز درگیر مشکلات گذشته هستند و نتوانسته اند حساب شان را با بانک ها تسویه کنند برای رهایی این واحدها از مشکلات مناسب و راهگشا نیست.

وی نبود تقاضا و فروش محصولات را علاوه بر مشکل نقدینگی از جمله عمده ترین مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان عنوان و گفت: به نظر می رسد با توجه به بحران قیمت تمام شده در بنگاههای اقتصادی و عدم امکان رقابت با واحدهای مشابه خارجی از نظر قیمت تمام شده، تسهیلات 22 درصدی هیچ گرهی از مشکلات واحدهای تولیدی نخواهد گشود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد با تاکید بر ظرفیت های بالای واحدهای کوچک و متوسط صنعتی برای ایجاد رونق اقتصادی افزود: از مجموع کل واحدهای صنعتی لرستان، یک هزار و 260 مورد جزو واحدهای کوچک بوده که 32 درصد این واحدها غیرفعال هستند.

سلاحورزی به ضرورت بازنگری در اوضاع واحدهای صنعتی و مشکلاتی که از گذشته به ارث برده اند اشاره کرد و گفت: مادامی که صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی خیال شان از بابت این مشکلات آسوده نباشد، شاید ریسک دریافت دوباره تسهیلات را نپذیرند.

وی با اشاره به راه اندازی ستاد اقتصاد مقاومتی در لرستان و ضرورت تکمیل واحدهای صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی 60 درصد در قالب آن بیان داشت: تعداد این واحدها در لرستان قابل توجه است.

انتهای پیام /م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.