سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

طرح های نوآورانه مخترعان و محققان بسیجی حمایت می شود

مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام سجاد(ع)،گفت: طرح ها، ایده ها و اختراعات نخبگان بسیجی هرمزگان از سوی سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان حمایت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛حمید آرمندیان افزود: این حمایت ها به صورت مالی شامل تامین تمام یا بخشی از هزینه مورد نیاز طرح ها بصورت کمک بلاعوض وام قرض الحسنه و سرمایه گذاری مشترک همچنین حمایت های علمی تخصصی شامل هماهنگی برای دسترسی به مدارک و منابع مورد نیاز، ارائه راهنمایی و مشاوره علمی و فنی و ارائه خدمات برنامه ریزی است.
وی حمایت های اداری و حقوقی شامل مشاوره حقوقی، کمک در به ثبت رساندن نتیجه طرح، مساعدت در ارتباط محقق با مراکز دولتی و غیردولتی مربوط و همچنین حمایت تشویقی شامل برگزاری نمایشگاه و جشنواره و اعطای جوایز به طرح های ممتاز دفاعی و غیر دفاعی بسیجیان را از دیگر حمایت ها از طرح های بسیجیان  برشمرد.
مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام سجاد(ع)، هدف از این حمایت را شکوفایی استعدادهای بسیجیان در عرصه دانش و فناوری و بهره گیری از این توانمندی ها برای تقویت بنیه علمی و دفاعی کشور از طریق شناسایی، جذب، حفظ و انسجام، هدایت و حمایت از طرح ترويج روحیه خود باوری و ترغیب جوانان به جهاد علمی و تحقق جنبش نرم افزاری و تولید علم عنوان کرد.
آرمندیان با تاکید بر نقش سازمان علمی، پژوهشی و فناوری در تکمیل چرخه دانش و ایجاد شور و نشاط علمی در بین جامعه گفت: گفتمان‌سازی در حوزه‌ علم و فناوری، توانمندسازی برای کاربردی‌کردن پژوهش‌ها، کمک به چرخه‌ تولید علم و کمک به تحول در حوزه‌ علوم انسانی چهار مأموریت اصلی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری است.
وی با اشاره به تاکیدات رهبری بر نقش آفرینی نخبگان و نوآوران در این عرصه افزود: این مجموعه شامل مرکز رشد خلاقیت و نوآوری، مرکز هدایت و حمایت از مخترعان و مبتکران، خانه نخبگان علمی بسیج، (اتاق فکر بسیج)  مکانی برای تدوین برنامه‌های علمی پژوهشی و تحقیقاتی برای همه اقشار است.
انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امراله ترابی
۲۲:۰۷ ۱۹ دی ۱۳۹۵
باسلام: لطفا راهنمایی فرمایید برای ارایه طرح مشهد کجا باید مراجعه کنم باتشکر