سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاضی‌پور: رفاقت برخی از رؤسای کمیسیون‌ها مانع سوال از وزیر می‌شود/ مطهری: روسای کمیسیون‌ها به سوالات نمایندگان از وزرا توجه کنند

نماینده مردم ارومیه درباره عدم توجه روسای کمیسیون‌های مجلس به سوالات نمایندگان، انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه طی تذکری با استناد به اصل 209 آیین نامه داخلی مجلس که به سوال از وزرا اختصاص دارد، در صحن علنی مجلس گفت: از ریاست مجلس درخواست می‌کنیم که روسای کمیسیون‌‌ها ابلاغ کنند که به ‌آیین‌نامه داخلی مجلس عمل شود.

وی افزود: ماده مذکور آیین نامه عنوان می‌کند، کمیسیون‌ها برای رسیدگی به سوالات موظف‌اند حداکثر ظرف مدت 15 روز پس از وصول سوال، جلسه‌ای با حضور وزیر و سوال کننده تشکیل دهند.

نماینده مردم ارومیه بیان داشت: در حال حاضر برخی از رؤسای کمیسیون‌ها با وزرا رفیق هستند و این مسئله به نوعی مانع برگزاری جلسات سوال و پاسخ از وزرا در کمیسیون‌ها می‌شود که بنده معتقدم این رفاقت نهایتا کار به دست آنها خواهد داد.

قاضی پور با اشاره به سوال خود از وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس گفت: ما از وزیر صنعت سوالی داشتیم که تنها کمیسیون قضایی سوال مذکور را در جلسه کمیسیون متبوع خود پیگیری کرد اما سوالی که ما در کمیسیون بهداشت و درمان مطرح کردیم بنابر دلایلی پیگیری نشد و دبیر کمیسیون بعد از چند روز به ما زنگ زد و گفت، سوال بماند برای بعد.

قاضی پور خطاب به ریاست مجلس گفت: آقای مطهری خواهش می‌کنیم به کمیسیون‌ها ابلاغ کنید به آیین نامه‌ها عمل کنند.

در ادامه علی مطهری که ریاست بخشی از جلسه علنی امروز را برعهده داشت در واکنش به تذکر قاضی پور گفت: تذکر شما وارد است. کمیسیون‌ها باید براساس آیین‌نامه داخلی مجلس عمل کرده و ظرف مدت 15 روز جلسه سوال کننده با وزیر  را تشکیل دهند.

مطهری ادامه داد: انشاءالله رؤسای کمیسیون‌ها توجه بیشتری به سوالات نمایندگان داشته باشند چرا که مهمترین کار مجلس نظارت بر اجرای قوانین است و قانونگذاری به نظر بنده در درجه دوم قرار دارد.


انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.