سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبکه های اجتماعی تیری بر پیکر خانواده ها

شبکه های اجتماعی در بدو ورود با توجه به اینکه روش استفاده صحیح آموزش داده نشده بود به بالا ترین سطح نفوذ خود رسیده اند.

امیر لطفی حقیقت استاد دانشگاه و روان شناس درگفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی  باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه شبکه های اجتماعی جزئی از واقعیت های جامعه هستند، اظهار داشت: نمی توان منکر نکات مثبت شبکه های اجتماعی  در التیام بخشیدن  روابط دوستانه و سرعت عمل اطلاع رسانی و غیره شویم اما نقش این شبکه ها در تنش های خانوادگی و تغییر رفتار نسل جوان کاملا مشهود است.

وی افزود: با ورود شبکه های اجتماعی و گسترش آن، این پدیده  به بالاترین سطح نفوذ خود در میان کاربران رسیده و بسیاری از افراد شناخت کافی از این فضای آنلاین اجتماعی را ندارند و به نوعی با ریه های سنتی اکسیژن مدرن تنفس می کنند. 
 
این استاد دانشگاه در ادامه گفت: شبکه های اجتماعی تأثیرات منفی بر کانون گرم خانواده می گذارند و بسیاری از خانواده ها به درستی نمی دانند چگونه باید افراد خانواده خود را در مواجه با این فضا مدیریت کرده و از گم گشتگی رسانه ای جلوگیری کنند.

 لطفی حقیقت  با بیان اینکه برای کنترل آسیب های شبکه های اجتماعی باید اتصال عاطفی همسران به حداکثر برسد، تصریح کرد: خانواده ها برای مصون ماندن از شبکه های اجتماعی باید با سازمان دهی روابط خود و پذیرش نامشروط  آن حساسیت ها را کاهش و با یادگیری  روش صحیح استفاده از این ابزار آنها را به نسل  بعد آموزش دهند.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.