سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

ضرب و جرح در صدر پرونده های پزشکی قانونی

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: بیشترین پرونده های وارده به پزشکی قانونی مربوط به ضرب و جرح است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ برزگر در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: پس از ضرب و جرح ، بیشترین پرونده ها مربوط به اجساد و مرگهای غیر طبیعی و مشکوک است .



وی با بیان اینکه یک سوم تا یک چهارم این اجساد مربوط به تصادفات جاده ایست افزود: پارسال 400 هزار فقره مصدومیت ناشی از سوانح رانندگی داشتیم که برای دریافت نظر کارشناسی به پزشکی قانونی مراجعه کرده بودند.

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین گفت: پارسال 2 هزار و 500 نظر کارشناسی در حوزه های معاینات ، تشریح ، آزمایشگاه و کمیسیونهای پزشکی در این سازمان صادر شده و در اختیار محاکم قضایی قرار گرفته است.

وی ازود: برخی از نظرات هم برای کشف جرم و اجرای احکام صادر شده است.

بگفته ی برزگر ، با وجود محدودیتها ، همه تجهیزات بروز دنیا در 9  آزمایشگاه قطب مستقر شده استو دیگر استانها برخی از آزمایشهای تخصصی را به آنها ارسال می کنند.



مشاور عالی رئیس قوه قضائیه هم در این مراسم بااشاره به اینکه  مدیران باید زمینه خدمت رسانی بهتر و بیشتر به مردم را فراهم کنند، افزود: مدیران باید با صداقت بیشتر و رعایت اخلاق مداری و پرهیز از تبعیض در جهت ارائه خدمت به مردم تلاش کنند .

حجت الاسلام صدیقی افزود:  مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی فرصتی ، برای خدمت صادقه به مردم است .

رئیس کل دادگستری استان هم در این مراسم گفت:   98 درصد از پرونده های وارده به دادگستری با نظریه های پزشکی قانونی در ارتباط است.

انصاری افزود: در اهمیت پزشکی قانونی همین بس که ملاک تصمیم گیری و صدور رای قضات در دادگستری متناسب با نظریه های پزشکی قانونی است .

 انصاری در ادامه گفت: نقش پزشکی قانونی در اجرای عدالت کیفری نیز بسیار مهم است.



دراین مراسم ضمن قدردانی از خدمات 2 ساله مهرداد تائبی ، بهزاد ولی زاده که پیش از این مدیر کل پزشکی قانونی استان اردبیل بود به عنوان مدیر کل پزشکی قانونی استان قزوین معرفی شد .

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.