سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

افزایش کیفیت مدیریت منابع ملی با خصوصی سازی

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: با خصوصی سازی میتوان کیفیت مدیریت منابع ملی را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد علی صدیقی در اختتامیه سومین  نمایشگاه کیف , کفش وچرم همدان با اشاره به اینکه خصوصی سازی می تواند از طریق مدیریت منابع انسانی , نیروی کار مازاد را به طرف فعالیت های مولد اقتصادی سوق دهد افزود: با تکیه بر توانمندی های بخش خصوصی می توان در مقابل تکانه های خارجی اقتصاد مان را بیمه کنیم.

وی به بحث درباره کالای قاچاق اشاره کرد وادامه داد:مخالف واردات کالای خارجی از طریق قانونی نیستیم چرا که صنعتگران ما استعداد وتوانمندی مقابله با کالای وارداتی را دارند .

صدیقی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات در این صنعت ورود کالای قاچاق بشکل غیر قانونی است چرا که نه مالیات می دهند ونه بیمه پرداخت می کنند که این امر کار را برای تولید کنندگان ما سخت می کند.

وی اظهار داشت: پارسال 25 میلیون دلار کالای قاچاق به کشور وارد شده است که اگر بخواهیم تجزیه و تحلیلی در این زمینه داشته باشیم به این نتیجه می رسیم که هر 1000 دلار کالای قاچاقی که وارد می شود یک فرصت شغلی را از دست خواهیم داد.

صدیقی گفت:حاصل این اتفاق مهم موجب می شود 7 میلیون از افراد جامعه بیکارشوند واین خود آسیب های اجتماعی وفرهنگی را بدنبال خواهد داشت.

عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه چرا  درآمدی که با زحمت تولید کنندگان وکارگران تامین می شود باید توسط دولت اجرا شود اظهار داشت:ما نه دولتی هستیم ونه مجلسی ما تولید کننده هستیم که خواسته های ناچیزی را از دولت انتظار داریم و آن هم حمایت از تولید کنندگان بخش خصوصی است.

صدیقی افزود: شفاف سازی درواگذاری ها واصلاح قوانین ومقررات جهت ایجاد امنیت سرمایه گذاری می تواند بستر مناسب جهت خصوصی سازی به معنای واقعی بومی آن را فراهم کند.

انتهای پیام/ ج


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.