سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت بهداشت در حمایت از حاشیه نشین‌ها پیشگام است

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات بهداشتی که برای حاشیه نشین‌ها صورت گرفته، گفت: همچنان این مناطق با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تاکید قائم مقام وزیر کار برای طراحی بسته حمایتی حاشیه نشین‌ها، بیان کرد: وزارت بهداشت پیش از اینکه بحث بسته حمایتی حاشیه نشین‌ها مطرح شود در این حوزه پیشگام بوده و گزارش‌های لازم نیز در جلسه شورای عالی کشور ارائه شده است.

وی  گفت: نزدیک به 11 میلیون حاشیه نشین در کشور زندگی می‌کنند که این آمار در کلان شهرها قابل توجه است.

ایازی ادامه داد: در گذشته شبکه‌های بهداشت شهری کامل نبود اما در دو سال اخیر، وزارت بهداشت در حاشیه شهرهای بزرگ، شبکه بهداشت را به طور کامل ایجاد کرد و مراکز جامع سلامت در حاشیه شهرها راه اندازی شد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت تصریح کرد: برای 80 درصد افراد در حاشیه شهرها، پرونده سلامت تشکیل شده و تمام خدمات بهداشت اولیه را دریافت می کنند، امیدواریم بتوانیم سطح خدمات را در آینده افزایش دهیم. از طرفی عوامل موثر در بروز آسیب های اجتماعی؛ همچون فقر، اعتیاد، طلاق و گرسنگی، در حاشیه شهرها بیشتر دیده می‌شود. 

ایازی افزود: علت پررنگ بودن آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها، سکونت افرادی است که روستای خود را ترک کرده اند و به علت نبود زیرساخت های لازم برای اسکان در این سکونت گاه های غیر رسمی، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

وی با بیان اینکه در چارچوب برنامه های جامع و تفصیلی شهری، توسعه این مناطق آنچنان مدنظر نبوده است، افزود: امیدواریم تمام دستگاه‌های مسئول در توسعه حاشیه شهرها‌؛ از جمله وزارت کار و کمیته امداد امام خمینی نقش خود را به خوبی ایفا کنند و در فراهم کردن زمینه اشتغال و بهسازی فضاهای شهری شاهد تغییر جدی باشیم.


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.