سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طلاق خاموش مبدأ زندگی پوچ

یکی از الگوهای رفتاری که به تازگی میان افراد متأهل رواج یافته طلاق عاطفی یا طلاق خاموش است که میان زوجین با وجود پیمان زناشویی خبری از تعهد و علاقه به گوش نمی رسد.

زهرا صادقیان مشاور و درمانگر خانواده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار داشت: در آشنایی قبل از ازدواج افراد به دنبال یافتن شباهت ها در یکدیگر هستند در حالی که بعد از ازدواج با تفاوت های طرف مقابل مواجه می شوند و این مسئله نخستین عامل در بروز اختلاف است چرا که هر یک از زوجین تصور می کنند با فرد سابق روبرو نیست.

وی با بیان اینکه تناسبی میان ضعف ارتباطی و مدت زندگی زناشویی وجود ندارد، افزود: سردی روابط زوجین و گسستن پیوندهای روحی میان آن ها محدود به زمان خاصی نیست و ممکن است در هر مقطعی اتفاق بیفتد.

صادقیان در ادامه افزود: این ضعف ارتباط، ناشی از عوامل تنفرزا مانند عدم ارتباط موثر کلامی و غیر کلامی، شک و بدبینی، عدم صداقت، سلطه گری و به خصوص عوامل حاشیه ای مانند دخالت خانواده هاست.

این مشاور خانواده گفت: عوامل ایجاد تنفر در خانم ها و آقایان تقریبا مشابه است. اما مورد مقایسه واقع شدن در مردان عامل اصلی است که منجر به عدم عزت نفس و پدید آمدن احساس خشم می شود.

وی در پایان بیان داشت: عدم اعتماد به یکدیگر و تحت نظر داشتن طرف مقابل به طور مداوم یک عمل اشتباه است که بار منفی زیادی به دنبال دارد و باعث از دست رفتن آرامش در رابطه می شود برای پیشگیری از چنین مشکلاتی آموزش مهارت های ارتباطی لازم و مراجعه به مشاور توصیه می شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.