سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

مصرف روزانه 2 میلیون متر مکعب گاز در آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی از مصرف روزانه 2 میلیون متر مکعب گاز توسط خودروها خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ دینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معادل 2 میلیون لیتر بنزین در جایگاه‌های سی‌ان‌جی در این استان توزیع و مصرف می‌شود، گفت: گاز 8 جایگاه سی‌ان‌جی در استان به دلیل بدهی بالا قطع است.

وی مصارف خانگی و تجاری را 5.5 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: این میزان در زمیتان تا 20 میلیون متر مکعب میزان مصارف خانگی و تجاری افزایش می‌یابد.

دینی مصارف روزانه  نیروگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی از گاز طبیعی  را 6.5 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: در چهار ماهه امسال 740 میلیون متر مکعب توسط نیروگاه‌های استان گاز استفاده شده است که این مقدار در سال گذشته1.7 میلیارد متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی از اجرای 143 پروژه گازرسانی به روستاها، شهرها، محورهای صنعتی،شهرک‌ها و خطوط با 295 میلیارد تومان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها 54 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و 57 میلیارد تومان از اعتبارات این پروژه ها نیز جذب شده است.

وی مدت اجرای پروژه‌های گاز رسانی را یک تا دو سال اعلام کرد و افزود: در سه سال اخیر 500 میلیارد تومان جذب اعتبار برای طرح‌های گازرسانی در استان انجام شده و به 455 روستا گازرسانی شده است.
دینی گفت: براساس آخرین تقسیمات کشوری 62 شهر استان همگی از گاز طبیعی برخوردار هستند و از دو هزار و 871 روستای دارای سکنه یک هزار و 500 روستا گاز دار هستند.

وی با بیان اینکه 774 روستا در استان زیر 20 خانوار هستند، گفت:87 درصد جمعیت روستایی و 6.96 درصد جمعیت استان آذربایجان‌شرقی از نعمت گاز برخوردار هستند.

دینی خاطرنشان کرد: گازرسانی به 309 روستا در حال اجرا و 240 روستا نیز در مرحله انتخاب پیمانکار هستند و تا پایان سال 96 گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار استان به اتمام می‌رسد.

وی طول شبکه‌های توزیع و تغذیه گاز استان آذربایجان‌شرقی را 18 هزار کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: در هر نقطه از استان  برای ارائه و عرضه گاز طبیعی به صنعت گران و سرمایه‌گذاران آماده هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال گذشته در استان 8.4 میلیارد متر مکعب گاز مصرف شده است، پیش‌بینی کرد امسال 9 میلیارد متر مکعب گاز در استان توزیع و مصرف شود.

این مسئول به طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت در استان اشاره کرد و گفت:87 پروژه گازرسانی به روستاها ، یک پروژه ساختمان اداری و پست امداد و پروژه احداث 4 ایستگاه CGS با اعتباری بالغ بر 487 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در استان آذربایجان شرقی به بهره برداری می رسد.

دینی، کل اعتبار هزینه شده برای پروژه های فوق را بالغ بر 487 هزار میلیون ریال عنوان کرد و افزود: برای گاز رسانی به 87 روستای قابل افتتاح در هفته دولت بالغ بر 313 میلیارد ریال و برای ساختمان اداری و امداد  اهر بالغ بر 529 میلیارد ریال و همچنین برای احداث چهار ایستگاه افزایش ظرفیت شهرهای آذرشهر ، ورزقان ، میانه و ملکان بالغ بر 122 میلیارد ریال  اعتبار جذب شده است .

وی افزود: با بهره‌برداری از 87 روستا  فوق بیش از 5 هزار نفر از خانوار روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

دینی تأکید کرد : با بهره‌برداری از 4 ایستگاه افزایش ظرفیت ایستگاه های تقلیل فشار( CGS )شهرهای میانه ، آذرشهر ، ورزقان و ملکان گاز ورودی این شهرها دو برابر و گازرسانی پایدار این شهر ها تضمین می گردد.

دینی همچنین از آغاز عملیات اجرایی خط دوم و افزایش ظرفیت ایستگاه شهر مراغه و ساختمان اداری و امداد شهرهای آبش احمد و نظر کهریزی همزمان با هفته دولت خبر داد و تصریح کرد: با اجرای این پروژه ظرفیت خطوط تغذیه و انتقال مراغه و محور صنعتی و ایستگاه کنونی شهر مراغه به میزان 120 هزار مترمکعب در ساعت افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان از واگذاری 2 هزار و 93 انشعاب رایگان برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در سال گذشته خبر داد و  اظهار داشت: تسهیلات رایگان این تعداد مددجو رقمی بالغ بر 4 میلیارد ریال است.

وی افزود: براساس بند د تبصره 16 قانون بودجه سال 94 در جهت حمایت از قشر آسیب پذیر مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت حق‌الانشعاب گاز معاف هستند و این شرکت توانسته است درسال گذشته 2 هزار و 93 مددجو را تحت پوشش انشعاب گاز قرار دهد. مدیرعامل شرکت گاز استان در پایان تصریح کرد در جهت تداوم این حمایت‌ها در سال‌جاری نیز بیش از 2 هزار و 838  مددجو از تسهیلات رایگان انشعاب گاز برخوردار خواهند شد.

دینی، تعداد جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان آذربایجان‌شرقی139 جایگاه اعلام کرد و افزود:40 جایگاه در تبریز و 99 جایگاه در شهرستان‌های هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: دو جایگاه سی ان جی در تبریز با 873 میلیون تومان  و 6 جایگاه سی ان جی در شهرستان‌ها به دلیل 2.7 میلیارد تومان به دلیل بدهی گازشان قطع و در مراجع قضایی  برای گرفتن طلب دولت طرح دعوا شده است.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.