سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از آزادراه جنوبی تهران در بهار 96

آخوندی در بازدید از قطعه 4 آزادراه کنارگذر جنوبی تهران گفت: این قطعه از آزادراه تا بهار 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ،عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از قطعه 4 آزاد راه کنارگذر جنوبی تهران گفت: قطعه 4 این پروژه مسیر چرم شهر به آبیک و قزوین را به هم متصل می‌کند. این پروژه شامل 4 قطعه و 158 کیلومتر مسیر آزاد راهی است و منجر به کاهش آلودگی و ترافیک تهران- آبیک می‌شود.

آخوندی اظهار داشت: محدوده این طرح از شهر آبیک (50 کیلومتری قزوین) واقع در آزاد راه قزوین- کرج تا اتصال به آزاد راه حرم تا حرم در محدوده چرم شهر تعریف شده و مسیر این آزاد راه که از غرب شهر آبیک شروع می‌شود، پس از 45 کیلومتر از طریق تقاطع غیر هم سطح از راه اصلی اشتهارد ماهدشت عبور کرده و در کیلومتر 90 تا راه اصلی  آزاد راه تهران- ساوه تقاطع دارد که پس از آن در کیلومتر 120 با راه اصلی و آزاد راه تهران- قم تقاطع داشته و در نهایت در کیلومتر 158 به مسیر آزاد راه قم- چرمشهر- گرمسار در محدوده شهر چرم شهر متصل می‌شود.

وی افزود: کاهش 20 کیلومتری طول مسیر و کاهش 90 دقیقه‌ای زمان برای وسایل نقلیه سبک و 110 دقیقه‌ای برای وسایل نقلیه سنگین از مزایای این طرح است که در 20 سال دوره بهره‌برداری از این طرح 700 میلیون لیتر در مصرف بنزین و 1600 میلیون لیتر در مصرف گازوئیل صرفه جویی می‌شود و 5.4 میلیون لیتر از گازهای گلخانه‌ای معادل CO2 کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه قرارداد این پروژه از اسفند ماه سال گذشته منعقد شده تصریح کرد: ساخت هر کیلومتر آزاد راه، 10 میلیارد تومان هزینه دارد که این پروژه 1500 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و بهار سال 96 قطعه 4 این آزاد راه به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ در این پروژه 650 دستگاه ماشین راه سازی مشغول به کارند و برای  2000 نفر اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

آخوندی  در پاسخ به این سوال که آیا پروژه تهران شمال به قرار گاه خاتم النبیاء واگذار می شود گفـت:قرار داد آزاد راه تهران شمال با بنیاد مستضعفان منعقد شده و این بنیاد تجهیزات کارگاهی خوبی دارد.

وی گفت :اگر قرار باشد سرمایه گذار دیگری مانند قرار گاه سازندگی خاتم النبیا جایگزینی برای پروژه تهران شمال شود ابتدا باید سرمایه گذار اول تعیین تکلیف شود .

***طراحی زیر ساخت خط ریلی تهران، قم، اصفهان بر مبنای سرعت 350 کیلومتری

آخوندی  با اشاره به طراحی سرعت زیر ساخت خط ریلی تهران، قم، اصفهان بر مبنای سرعت 350 کیلومتر گفت: این پروژه اولین پروژه‌ای است که بعد از برجام قرارداد امضا وگشایش ال سی  آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه نحوه اتصال  پروژه ریلی در قم، اصفهان و تهران مشخص نیست گفت: در تهران مردم باید از مرکز شهر به  خط ریلی پر سرعت دسترسی داشته باشند و اگر ایستگاه اولیه این پروژه از شهر آفتاب شروع شود برای مردم صرفه اقتصادی ندارد چرا که برای رسیدن به شهر آفتاب 2 ساعت زمان لازم است. 

وزیر راه و شهرسازی  تصریح کرد: عبور این خط ریلی پرسرعت از فرودگاه امام ضروری است  و تمام مردم باید از طریق این خط ریلی به فرودگاه امام دسترسی داشته باشند.

همچنین سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا در این نشست با اشاره به اینکه از روند ساخت و راه اندازی پروژه ریلی راضی نیستیم گفت: اگر به این سبک پیش برویم این پروژه به این زودی به بهره برداری نخواهد رسید.

سردار عبداللهی با اشاره به اینکه تیم اجرایی این پروژه از بهمن ماه 94 مستقر شده اند، تصریح کرد: 500 نیروی کار ایرانی و 200 نیروی کار چینی در این پروژه فعالیت دارند و این در حالی است که مشکلات زیادی در اجرا و به اتمام رساندن آن وجود دارد.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه این کریدور ریلی باید بر مبنای ایستگاه مبدأ و مقصد طراحی شود اظهار داشت: سرعت 350 کیلومتر برای این خط ریلی باید قطعی شود چرا که سرعت فعلی قطارهای پر سرعت در کشور حدود 165 کیلومتر است و این همه هزینه برای افزایش سرعت 35 کیلومتری در خطوط ریلی صرفه اقتصادی ندارد.

سردار عبداللهی با بیان اینکه اگر برای قطعه اصفهان تا قم تصمیم قطعی گرفته شود، اجرای عملیات روسازی و سرعت را سریعتر می‌توان انجام داد افزود: تملک اراضی یکی از مشکلات پیش روی این پروژه است که باید با تعامل برطرف شود.

نورزاد مدیر کل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه پروژه آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران با فعالیت و اشتغال‌زایی 1300 پرسنل و بیش از 600 دستگاه ماشین آلات سنگین فعال است، افزود: این پروژه با اعتبار 2600 میلیارد تومان منعقد شده که 30 درصد سهم دولت و 70 درصد سهم بخش خصوصی است و قسمت اعظم سهم دولت نیز پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه به 4 قطعه تقسیم شده گفت: قطعه 4 این پروژه 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این پروژه ماهانه بین 6 تا 7 درصد پیشرفت دارد و با ادامه روند تا آخر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و سایر قطعات 1،2 و 3 هم در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه قرار بود این پروژه 4 ساله به بهره برداری برسد اظهار داشت: با تعداد 1300 پرسنل و 600 دستگاه ماشین آلات سنگین راه سازی این پروژه زودتر از موعد مقرر به بهره برداری می‌رسد.



انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
ساخت راه آهن ساوه _همدان _سنندج
ناشناس
۰۰:۱۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
ساخت بزرگراه اراک _ خرم آباد
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
ساخت ترن ست برقی تهران _ قم _ اصفهان با کمک شرکت کیسون, اتصال بزرگراه همت به اتوبان کرج _ چالوس