سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

آغاز مرمت تزئینات مقبره ارسلان جاذب فریمان

باهدف احیاء محوطه باستانی سنگ بست فریمان مرمت تزئینات مقبره ارسلان جاذب آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان فریمان گفت: این اثربه عنوان جایگاه تنها آثار بازمانده از دوره غزنویان در ایران، قدیمترین مناره آجری شهرتاریخی سنگ بست است.

حسن گیاهی افزود:بازسازی این اثر از 20 ماه پیش آغاز شده است که در همین راستا برای اولین بار کار مرمتی حفاظت و خواناسازی کتیبه ها و نقوش رنگی مقبره ارسلان جاذب نیز شروع شد.

وی گفت: کل فضای داخلی مقبره ارسلان جاذب به نقوش رنگی و هندسی مختلف و آیات مبارکه قرآنی مزین است که طبق نظرات کارشناسان و صاحبنظران این تزئینات،تزئینات اصلی و اولیه بنا می باشد که بیش از هزار سال قدمت دارد ،که به مرور زمان و براثر عوامل طبیعی و انسانی بخش های از آن دچار آسیب و کم رنگ شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان فریمان افزود: امیدواریم با اقدامات مرمتی بتوانیم شاهد خواناسازی تزئینات مذکور باشیم و زیبایی های این بنای مهم دوران اسلامی خراسان را بیش از پیش در معرض دید گردشگران قرار دهیم.

گیاهی خاطر نشان کرد: ارسلان جاذب والی و سپهسالار توس در عهد سلطان محمود غزنوی بوده که اولین بنای آرامگاهی فردوسی نیز توسط وی ساخته شده است

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.