سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

تکذیب ممنوعيت واردات زعفران ايرانی به چين

مدير باغبانی سازمان جهادكشاورزی خراسان رضوی گفت : ممنوعيت واردات زعفران ايران به كشور چين صحت ندارد.

سيد هاشم نقيبي در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،افزود: اين موضوع صحت نداشته بلكه كشورهايي مانند چين و هند تعرفه واردات محصولات كشاورزي از قبيل زعفران را به كشور خود از برخي كشور ها من جمله براي ايران بالا برده اند.

وی با اشاره به اين موضوع كه تعرفه واردات محصولات كشاورزي به چين براي بعضي كشورها نزديك صفر مي باشد گفت : اين تصميم كشور چين براي واردات محصولات كشاورزي از ايران و بالا بردن تعرفه باعث شده كه برخي افراد سود جو به قاچاق زعفران به كشور هاي واسط روي آورده و سپس از طريق ان كشور با تعرفه هايي نزديك به صفر به چين صادر كنند .

مدير باغباني سازمان جهادكشاورزي خراسان رضوي باتاكيد بر اینکه يكي از راهكارها براي سهولت در صادرات زعفران به اين كشورها استفاده از تعرفه هاي ترجيحي است افزود: به همين منظور رايزني هاي لازم توسط مسئولين ذيربط در سطح وزارت صورت خواهد گرفت كه اميد است در روند ميزان صادرات اثر بخش باشد.

نقیبی با بیان اينكه حدود 95 در صد زعفران جهان در ايران توليد ميشود گفت: برای جلوگيري از قاچاق زعفران و هچنين پياز زعفران به خارج از كشور پيگيري هاي لازم صورت پذيرفته است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.