سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستان وبلوچستان

کتاب درسی مدارس بااعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال تامین شد

معاون برنامه‌ریزی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: کتاب درسی مدارس سیستان و بلوچستان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در سال تحصیلی جدید تامین شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛محمدعلی عسگری گفت: تا کنون از 76.23 درصد نام دانش‌آموزان ثبت نام به عمل آمده است و تا 40 روز باقیمانده تا آغاز سال تحصیلی انتظار داریم دانش‌آموزان و والدین برای ثبت نام اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برای اولین بار به شیوه علمی برگزار می‌شود، افزود: این نهاد اولویت 12 گانه‌ای را برای انتخاب رشته طراحی کرده است که به فرا به انتخاب درست هدایت می‌کند.

وی تصریح کرد: مقرر شده بود تا در برنامه توسعه پنجم باید شاخته نظری 51 درصد دانش‌آموزان را پوشش دهد و این رقم در شاخه فنی وحرفه‌ای 49 درصد باشد تا بتوانیم چالش‌های فوق را مرتفع کنیم اما هم اکنون 57 درصد دانش‌آموزان در شاخه نظری و 43 درصد در فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 2800 رشته دانشگاهی در کشور وجود دراد و توزیع دانشجو در رشته‌ها متناسب با نیاز جامعه نیست، تصریح کرد: سال گذشته 11 میلیون دانشجو از دانشگاههای کشور فارغ التحصیل شدند که تنها 4 میلیون 300 هزار نفر شاغل شده اند و 7 میلیون نفر بیکار هستند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.