سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

رها سازی ماهی خاوياری

500 قطعه ماهی خاویار در ماهان رها سازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان معاون مديريت شيلات سازمان جهادکشاورزی با اعلام اینکه ششمین مرحله ذخیره دار کردن گونه فیل ماهی به تعداد500 قطعه در شرکت کشت و صنعت فراز کریمان امروز انجام شد گفت: در سال گذشته برای اولین بار ذخیره سازی با وزن 7 گرم ذخیره دار شده و در حال حاضر حدود 4 کیلوگرم وزن ماهی ها مي باشد که یک رشد بسیارخوب با توجه به اقلیم و آب و هوای خوب منطقه است.

یقوبی افزود:كشاورزان و باغداران از منابع آبی به نحو احسن استفاده کنند و پرورش ماهیان خاویاری داراي ارزش بسیار بالایی است و بعد از گذشت 7سال گوشت و تخم ماهی خاویاری را مي توان به بازار عرضه نمود.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه مزرعه مذكور و با استفاده از مازاد آب پرورش کپور ماهی انجام مي شود خاطرنشان کرد: در اوایل امسال ماهی کپور با وزن 25 گرم رها سازی شده و در حال حاضر در کمتر از سه ماه وزن كپور ماهیان به وزن800 گرم رسیده اند.

یعقوبی یادآورشد: كشاورزان جهت کار اقتصادی و باارزش در کنار محصولات باغی به پرورش آبزيان بپردازند تا علاوه استفاده بهینه منابع آبي سبب افزايش عملكرد محصولات باغي را شاهد باشند.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.