سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گالری گردی آخر هفته؛

بفرمایید کمی هنر!

نقاشی، عکس، حجم و ... از نمونه‌های هنر در گالری‌ها و نگارخانه‌های گوشه و کنار شهر هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در کنار هفته‌ای که در راه است، موجی از هنر نیز در مراکز مخصوص به خودش جریان یافته است؛ موجی مملو از انواع رنگ و نقش و طرح.

در ادامه این گزارش تعدادی از مجموعه‌هایی که میزبان دور دیگری از هنر شده‌اند را معرفی می‌کنیم.

خانه هنرمندان ایران
این خانه که همواره با هنر و هنرمندان همراه بوده از جمعه 22 مرداد میزبان عکس‌هایی از مسلم ایران نژاد می‌شود.

ایران نژاد در خصوص این نمایشگاه که با عنوان "منفی چهل درجه " برپا می‌شود، نوشته: ۲۰۰ روز تنها سفر به مقصد مغولستان در شرایط خاص نبود. پروژه ی مسئولیت اجتماعی پالاز در این سفر، با نگاه خاص مسلم ایران نژاد در مسیر فوق العاده ای پیش رفته است. مسیری پر از تجربه در ابتدا برای او و در ادامه برای همه ی ما و تمام علاقه مندانی که به شکل‌های مختلف حمایت همه جانبه ی خود را در شبکه‌های اجتماعی پوشش دهنده‌ی این سفر، ابراز کردند.

زندگی در طبیعت با کمترین امکانات و بودن با انسان هایی واقعی که به حکم انسانیت، تمام دارایی حداقل خود را سخاوتمندانه در اختیار این هدف قرار دادند؛ به دست آورد اصلی این سفر تبدیل شده است. دستاوردی که با هوشمندی، سلیقه و دقت مثال زدنی مُسلم در عکاسی از لحظات تکرار نشدنی این تجربه، برای همیشه ماندگار خواهد بود.

نمایشگاه عکس منفی چهل درجه، برداشت اول از پروژه ی ۲۰۰ روز، به زودی در خانه ی هنرمندان برگزار می‌شود.

گفتنی است این نمایشگاه تا 28 مرداد برقرار و پذیرای هنردوستان است.

نگاهی نو
زهره جوادزاده از جمعه با آثارش به گالری شنگرف می آید.

وی در این نمایشگاه آثاری در قالب عکس را با عنوان "نگاهی دیگر" به نمایش می‌گذارد و علاقمندان تا 27 مرداد برای بازدید از این نمایشگاه فرصت دارید.

گالری نگر

نمایشگاهی از ابرین باقری از 22تا 2شهریور در گالری نگر برپا می شود.

ابرین باقری متولد مرداد 1362 در تهران بوده و پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی در ایران ، به کانادا مهاجرت کرده است . او بعد از اخذ گواهی دیپلم در رشته مدیا و تکنیک های هنرهای بصری از کالج Gorge Brown ، مدرک کارشناسی در رشته هنرهای زیبا را با گرایش طراحی و نقاشی از دانشگاه OCAD دریافت نمود .وی در ادامه تحصیلات تکمیلی خود در حال حاضر مشغول به تحصیل در مقطع دکترای هنرهای زیبا در رشته Visual Studio در دانشگاه York کانادا می باشد.

نمایشگاه "بی عنوان" اولین نمایشگاه ابرین باقری در ایران و حاصل هنرآموختگی و برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی وی در کانادا که در ذیل به تعدادی از آنها اشاره می شود، است.

گالری26
گمشده عنوان نمایشگاهی است که از 22 مرداد در در گالری 26 برپا می شود. در این نمایشگاه نقاشی هایی از لیندا آهنی با عنوان گمشده به نمایش درمی آید و تا 3شهریور برای بازید از این نمایشگاه فرصت دارید.

آسیب
سودابه جعفری با آثارش در قالب نقاشی به کافه گالری سیم می آید.

در خصوص این نمایشگاه که تا 4 شهریور برقرار است نوشته شده: تعارض موجود در معنا شناختي انسان معاصر و پوچ گرايي حاصل ورود فلسفه داداييسم به حيطه هنر ، همه و همه بواسطه موج پست مدرن ،ماهيت جهان شمول پيدا كرده است و تاثيرات آن همچنان بعد از گذشت يك قرن در بازتوليد فرهنگي قابل رديابي و آسيب شناسي است.

آثار پيش رو از نمود هاي تقابل هنرمند با آسيب هاي جامعه و در نهايت بازنمايي ماهيت از دست رفته و دگرديسي انسان معاصر است .

اين بازنمايي به دنبال شناخت آسيب ها و آسيب ديده ها در سير تكامل جامعه ، با فرم هاي اكسپرسيو و اغراق آميز ،اعتراض خود را به سقوط و زوال فرهنگ جهاني بدور از خوانش هاي بومي معمول در آثار هنرمندان شرقي بيان مي كند.

نقشینه
از 22 تا 27 مرداد نمایشگاهی در قالب نقاشی در گالری کبیری به نمایش درمی آید.

مولود لوانی هنرمند این مجموعه است که با آثارش در گالری مذکور حضور دارد.

گالری دنا

طراحی - حجم- عکس- ویدئو و چیدمان از جمله کارهایی هستند در نمایشگاه گالری دنا به نمایش در می آیند.

 این نمایشگاه که با عنوان لبخند ژوکوند به استند آپ هنریهای پلاک 4 برپا می شود .فرشیدپارسی‌کیا، حمید جانی‌پور، خدابیامرز صادق هدایت، مژده دانش‌پژوه، کامبیز درمبخش، الاهه زارع‌نژاد، امیرمهدی ژوله، شادروان عمران صلاحی، افشین شاهرودی، میلاد عیدیان، مرحوم پرویز شاپور و بامداد موجانی  ازهنرمندان این مجموعه اند.

در توضیح این نمایشگاه آمده: به باور ارسطو،  از میان موجودات زنده، انسان شاخص ترین موجودی است که می تواند بخندد، به عبارت دیگر، خنده یکی دیگر از برترین امتیازهای ویژه ی انسان و دور از دسترس دیگر موجودات جهان است.

با به کار بردن درون مایه ی محتوایی در یک اثر ، از نوع سیاسی، اجتماعی ،فلسفی و فرهنگی و ... می توان آن را بر پایه ی زاویه ی دیدِ متفاوت و با محورهای مختلفِ بیانی نیز به کار برد وسپس آن را تصویر محور کرد. بدین صورت تمام هنرها، اعم از سینما، موسیقی و ... حتا طنز ادبی را هم  می توان در مدیای تصویر در بخش هنرهای تجسمی در گالری ها به قاب کشاند.

کلمه استند آپ هنری ، عنوان ابداعی که در این مجموعه به کار رفته است، از کمدی جدا شده و با این رویکرد به کار رفته که برخی از آثاری که هنرمندان خلق می کنند می تواند نوعی استندآپ باشد و گاهی بیننده هم  به واسطه ی  این حرکت و جنبش می تواند در تولید یک اثر هنری نقش آفرینی کندو بدین گونه از شکل سنتی تماشاگری که از دوران قاجار روبروی یک تابلوی ثابت با چشمهای خیره وگشاد، بدون درکی از مفهوم،  فقط زل می زد، فاصله بگیرد.


گالری شکوه

نمایشگاهی از  عکس های بهرام گوهری در گالری شکوه برپا می شود. این نمایشگاه از 22 تا 27 مرداد پذیرای بازدیدکنندگان است.

حریم دوار
گالری طراحان آزاد نمایشگاهی از مهدیه ابوالحسن را با عنوان حریم دوار از 22تا 27 مرداد برگزار می کند.





انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.