سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

جوانان نباید دل به استخدام در مشاغل دولتی ببندند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: دولت در حال کوچک‎سازی است، بنابراین جوانان نباید دل به استخدام در مشاغل دولتی ببندند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امیر خجسته در هشتمین سمینار ارتباط صنعت و دانشگاه در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید مفتح همدان با تاکید بر اینکه جوانان باید به دنبال کار در امور حرفه کارآفرینی و اشتغالزایی باشند، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی زمانی محقق می‌شود که دانشگاه اثرگذار باشند و به دنبال آموزش‌های حرفه‌ای و تربیت تکنسین‌ها باشند‌.

وی با بیان اینکه بحث داغ امروز کشور اقتصاد مقاومتی است، افزود: نجات اقتصاد کشور نیز در توجه به همین اصل مهم است.

خجسته با اشاره به امنیت مطلوب کشور، جمهوری اسلامی را قدرت منطقه دانست و با تاکید بر اینکه گروه 1+5 بدعهدی‌ خود را نشان داد، گفت: این بدعهدی‌ها ثابت کرد که ما نباید به غرب اعتماد کنیم و برای حل مشکلات باید روی پای خود بایستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: غربی‌ها از هر ترفندی استفاده می‌کنند تا مانع استفاده ما از بانک‌های کلان جهانی شوند؛ از این رو باید روی پای خود بایستیم و نوآوری و خلاقیت داشته باشیم تا بتوانیم مشکلاتی همچون تورم و رکود را حل کنیم.

وی با بیان اینکه اثرات تحریم کاملا ملموس است و تولیدات کارخانه‌ها کاهش یافته، اضافه کرد: مطرح شدن موضوع ارتباط قوی بین صنعت و دانشگاه و اهمیت دادن به این موضوع نیاز امروز است.

خجسته یکی از موانع رشد اقتصادی را مفاسد اقتصادی عنوان کرد و با تاکید بر اینکه دست غارتگران بیت‌المال را باید کوتاه کنیم، افزود: نظام نیز بر این امر مصمم است و رویکردش نیز بر مقابله و برخورد جدی با این موضوع است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی زمانی محقق می‌شود که دانشگاه اثرگذار باشند و به دنبال آموزش‌های حرفه‌ای و تربیت تکنسین‌ها باشند‌؛ یادآور شد: دولت در حال کوچک‎سازی است بنابراین جوانان نباید دل به استخدام در مشاغل دولتی ببندند و باید به دنبال کار در امور حرفه کارآفرینی و اشتغالزایی باشند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید افزایش یابد تا دانشجو خود ایجاد اشتغال و درآمد کند، ادامه داد: قطعا این همایش‌ها در رونق کسب و کار موثر خواهد بود.

این مسؤول با تاکید بر اینکه رویکرد جامعه باید به سمت دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای باشد گفت: حل معضل بیکاری در گرو پیشروی به سوی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای است.

خجسته عنوان کرد: در کشور 170 آموزشکده فنی و حرفه‌ای با 200 هزار دانشجو در حال تحصیل هستند، اما این آمار برای نسل آینده کافی نیست و باید دانشگاه‌ها به سمت آموزش‌های علمی ـ کاربردی و فنی و حرفه‌ای پیش بروند.

انتهای پیام/ د


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.