سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

کاهش سطح زیر کشت سیب‌زمینی در شهرستان بهار

مدیر جهاد کشاورزی بهار گفت: سطح زیر کشت سیب‌زمینی در این شهرستان از 8 هزار هکتار به 6 هزار هکتار کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هوشنگ کرمی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی، آموزش و ترویج یکی از مهمترین اقدامات جهاد کشاورزی است چراکه بخش عمده‌ای از اقدامات کشاورزان بر پایه آموزش‌ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه 14 درصد از تولیدات بخش کشاورزی استان در شهرستان بهار تولید می‌شود، گفت: این امر نشان از قابلیت‎های بالای شهرستان بهار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: شهرستان بهار در تولید سیب زمینی، گوشت مرغ، آلو و قارچ در استان سرآمد است و از آنجا که اولویت سیاست‌های شهرستان در حیطه کشاورزی است باید به این مهم بیشتر توجه شود.

وی با بیان اینکه صنعت در بستر کشاورزی رشد می‌یابد و صنعت و کشاورزی مکمل یکدیگرند، با اشاره به دغدغه وزارتخانه جهاد کشاورزی مبنی بر بحران کم‌آبی در کشور گفت: سیاست به سمت کشت‌های کم آب‌بر است.

کرمی اضافه کرد: اراضی مستعد شهرستان مجهز به سیستم آبیاری بارانی، قطره‌ای و تیپ می‌شوند و با تبدیل کانال سنتی به بتونی از پرت آب جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: در پی آموزش‌ها و اقدامات ترویجی، سطح زیر کشت سیب زمینی از 8 هزار هکتار به 6 هزار هکتار کاهش یافته و این در حالی است که تغییر در دیدگاه کشاورزان و تغییرات فرهنگ، زمان‎بر است و همکاری رسانه‌ها را می‌طلبد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار بیان کرد: سال گذشته به مبلغ 82 میلیارد تومان تسهیلات در قالب تسهیلات سرمایه در گردش، مکانیزاسیون، فنی و اعتباری و مشاغل خانگی توسط بانک‌های شهرستان بهار پرداخت شده است.

وی افزود: مشکلات اساسی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات بدهی معوق دریافت کنندگان تسهیلات و عدم داشتن وثیقه توسط افراد خواهان تسهیلات است.

کرمی گفت: از 35 مورد اعتبارات مشاغل خانگی سال 94 در شهرستان بهار تعداد 29 مورد جذب و پرداخت شده است.

وی به حمایت دولت از صنایع تبدیلی اشاره کرد و گفت: دولت از متقاضیان صنایع تبدیلی سیب زمینی در شهرستان استقبال می کند تا بخشی از مشکل اشتغال شهرستان بهار رفع شود.

انتهای پیام/ د


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.