سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

طارم علیا از مناطق زیبا و توریستی استان

شهرستان طارم زنجان با بناهای ارزشمند و ديدنی در كنار طبيعت زيبا و منحصر به فردش منطقه توريستی و تفرجگاهی بکر برای هر گردشگر اهل ذوق به وجود آورده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛طارم  از مناطق زیبا ،توریستی و گردشگری استان زنجان است که هر ساله پذیرایی گردشگران زیادی است.
 قسمتی از درياچه سد سفيد رود كه در شهرستان طارم واقع شده، ساحل رودخانه هايی كه همگي ريزابه قزل اوزن هستند، دامنه ارتفاعات، جنگل ها، چشمه آب معدنی الله بلاغی، غار خرمنه سر، روستای تشوير، روستای شاه نشين و ديگر روستاهاي ييلاقی با آب و هواي مناسب، چشم انداز باغ ها و كشتزارهای برنج و... از جاذبه های طبيعی شهرستان طارم هستند كه به همراه سكوت و آرامش این منطقه می تواند رویایی هر گردشگر باشد.
 این‌ شهرستان‌  با داشتن‌ ‌ دام‌داری سنتی، تولید‌ ماهی‌های‌ پرورشی‌ و  دانه‌ روغنی‌ زیتون‌ در سال‌ از مراكز مهم‌ تولیدات‌ كشاورزی‌ و باغی‌ استان‌ زنجان‌ محسوب‌ می‌شود.
 برنج‌ طارم‌ نیز كیفیتی‌ مطلوب‌ دارد كه‌ در همه‌ جای‌ كشور شناخت شده است و طرفداران زیادی دارد .
شهرستان طارم علاوه بر داشتن ظرفیتهای فروان در بخش کشاورزی و جاذبه های طبيعی به نسبت وسعت و موقعيت خود در استان از بناهای تاريخی و مكان های ديدنی خوبی برخورداراست.
قلعه شميران، قلعه سانسيز، بنای امام زاده حيدر، بناي امام زادگان عوف و هاشم (ع)، چهار تاقي هاي طارم، آتشكده تشوير، آتشكده الزين و آتشكده پيرچم از جمله بناهای ارزشمند و ديدني شهرستان طارم هستند كه در كنار طبيعت زيبا و رویایی این منطقه ارزش هاي توريستی و تفرجگاهی اين ناحيه را يادآوری می كنند.


 
 
انتهای پیام/ن

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.