سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

کاهش ظرفیت آب شرب در اصفهان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از کاهش ظرفیت تولید آب شرب در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،هاشم امینی در جلسه بررسی چالش ها و راهکارهای تامین آب شرب اصفهان گفت: تابستان امسال با وجود مشکلات ناشی از خشکسالی تامین آب شرب مردم اصفهان با بحران روبه رو نشده است.

وی افزود: نیاز آبی مردم برای شرب 5/14مترمکعب در ثانیه است و ظرفیت تامین تصفیه خانه باباشیخعلی 5/11 مترمکعب درثانیه می باشد که حدود 3 مترمکعب درثانیه کمبود آب برای تامین آب شرب مردم استان وجود داشته اما با تدابیر و برنامه ریزی های انجام شده این مشکل کمبود آب مانع توزیع عادلانه آب در اصفهان نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بیان کرد: در گذشته حجم برداشت از 10 حلقه چاه فلمن3 هزار و 560 لیتر در ثانیه بود که در حال حاضر با توجه به خشک شدن رودخانه حجم آبدهی تعداد 2 حلقه چاه در سال جاری به 235 لیتر در ثانیه کاهش یافته است .

امینی افزود: برآورد می شود که طی این سال ها دبی چاه های فلمن 3 هزار و 325 لیتر در ثانیه کاهش داشته است.

وی در ادامه گفت: همه ساله حدود 5 الی 6 درصد به مشترکین آبفا افزوده می شود اما با این وجود آب شرب مردم در تمام فصل ها با کمترین محدودیتی تامین می شود چرا که طی 6 سال گذشته مصرف سرانه آب خانگی از 186 لیتر به 151 لیتر کاهش یافته و در این مدت میزان آب بدون درآمد از 25 درصد به 6/17 درصد رسیده است.


انتهای پیام/م

برچسب ها: کاهش ، ظرفیت آب ، در اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.