سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ نظامی امریکایی در شرق کشور زخمی شدند

آدام استامپ، سخنگوی وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که نظامیان این کشور در شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار هنگام گشت زنی هدف حمله مردان مسلح قرار گرفتند که در نتیجه ۲ سرباز زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، گفته شده که مردان مسلح ناشناس به کاروان نیروهای امریکایی حمله کرده و سپس از ساحه متواری شده اند.

این در حالی است که چندی پیش نیز جان نیکلسون، قوماندان نیروهای خارجی در افغانستان گفته بود که ۵ سرباز امریکایی در جریان پیشتیبانی از عملیات شفق به رهبری نیروهای ویژه کشور برای مقابله با گروه تروریستی داعش در ولایت ننگرهار زخمی شده اند.

از سوی هم نیکلسون اخیرن گفته بود که جنگ و تلفات بی سابقه نظامیان افغان در سال ۲۰۱۵ میلادی، تلاش های ناتو و امریکا را برای آموزش و مشوره دهی این نیروها را مختل کرده است.

همچنان او گفته است که نه تنها تلفات نیروهای افغان بل که جنگ های دوام دار در نقاط مختلف نیز باعث تاخیر در آموزش و تعلمات نظامی آنان شده است.

به گفته آقای نیکسون در سال ۲۰۱۵ میلادی تعداد ۵۵۰۰ نیروی افغان کشته و بیش از ۱۴۰۰۰ تن دیگر زخمی شدند که این مسئله تاثیر قابل توجهی بر ماموریت کمکی و آموزشی نیروهای خارجی گذاشته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، امریکا ، نظامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.