سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پارالمپیک ریو 2016؛

گلبارنژاد تنها رکابزن ایران در پارالمپیک ریو

بهمن گلبار نژاد تنها رکابزن ایران در ریو،دومین تجربه خود را در پارالمپیک رقم می زند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛رشته دوچرخه سواری در سال 1988 میلادی در بازیهای پارالمپیك سئول فعالیت خود را تحت پوشش UCI آغاز کرد. این رشته در سال 1380 در ایران فعال و اولین دوره مسابقات قهرمانی كشور آن در سال 1381 برگزار شد. نخستین اعزام برون مرزی تیم ملی به مسابقات جهانی آلمان بود. مسابقات این رشته در مواد تایم تریل انفرادی، پیست و جاده در دو گروه مردان و زنان برگزار می شود. 

بهمن گلبار نژاد تنها نماینده ایران در پارالمپیک ریو 2016 است.وی متولد 14 خرداد ماه 47 در شهر آبادادن است که در سال 67 به دلیل انفجار مین پای چپ خود را از دست داد و جانباز شد.

گلبارنژاد سالهاست که در شیراز سکونت دارد و در حین دوچرخه سواری ریاست کمیته دوچرخه سواری هیئت ورزش های جانبازان و معلولین را هم بر عهده داشته است.

وی از سال 1370 وارد ورزش جانبازان و معلولین شد که ابتدا در رشته وزنه برداری فعالیت می کرد و از سال 85 وارد رشته دوچرخه سواری شد و از آن زمان تاکنون در تیم ملی دوچرخه سواری توانسته است در مسابقات آسیایی و پارالمپیک شرکت کرده است.

ریو دومین شهری است که دوچرخه سوار جانباز شیرازی بعد از «لندن» باید در آن حضور داشته باشد.

دوچرخه سواری ایران تنها یک نماینده در پارالمپیک ریو دارد و امیدوار است تا این رکابزن صاحب مدال شود. تیم ملی دوچرخه سواری ایران تنها یک سهمیه را باید برای حضور در ریو معرفی می کرد که با رکورد گیری که بین ملی پوشان انجام شد، بهمن گلبار نژاد با کسب حد نصاب لازم توانست سهمیه ایران را به خود اختصاص دهد. 

گلبار نژاد در پارالمپیک 2012 لندن در در دو ماده تایم تریل و جاده شرکت کرد که توفیقی کسب نکرد اما این بار در حالی پا به این رقابتها می گذارد که از تجربه بالاتری برخوردار است.

افتخارات:

کسب سهمیه پارالمپیک ریو در مسابقات جهانی ایتالیا سال 2016

مدال نقره مسابقات آسیایی مالزی 2006

مدال برنز مسابقات پارآسیایی گوانجو 2010 

مدال طلا مسابقات آسیایی مالزی 2012



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.