سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سی ان بی سی: طرح‌های اقتصادی کلینتون و ترامپ نیازمند بودجه کلان هستند

شبکه سی ان بی سی در گزارشی به توضیح طرح‌های اقتصادی کلینتون و ترامپ پرداخت که هر دو نیازمند اعتبارات نقدی کلان هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی شیکه سی ان بی سی در گزارشی به قلم "پتی دام" نوشت: فرقی نمی‌کند چه کسی پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نام بگیرد، در هر حال قرار است بودجه کم‌سابقه‌ای صرف انجام طرح‌های زیرساختی کشور شود. 

این گزارش در ادامه می‌افزاید: "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات‌ها، و "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هر دو برای اجرای طرح‌های اختصاصی خود نیازمند تشتی پر از طلا هستند تا هزینه‌های لازم را تامین کنند.

دونالد ترامپ در سخنرانی روز گذشته به صراحت اعلام کرد زمانیکه رئیس جمهور آمریکا شود، بودجه کلانی را صرف پروزه‌های زیرساختی به ویژه ساخت بزرگراه‌ها و پل‌ها خواهد کرد. او همچنین اعلام کرد از شرکت‌های آمریکایی می‌خواهد سرمایه‌های خود را به کشور بازگردانند و دارایی‌های خارجی‌شان را در پروزه‌های عمرانی کشور سرمایه‌گذاری کنند. ترامپ برای تشویق این شرکت‌ها اعلام کرد مالیات بر دارایی‌های آنها را فقط 10 درصد درنظر می‌گیرد. این پول بازگردانده شده به آمریکا صرف تکمیل طرح‌های زیرساختی خواهد شد.

هیلاری کلینتون نیز سخنانی مشابه ادا کرد و اولویت برنامه‌های اقتصادی خود را بر پروژه‌های زیرساختی بنا نهاد. هر دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه باید برای تحقق اهداف اقتصادی خود، نظر مساعد قانونگذاران آمریکا را در کنگره کسب کنند.

"دن کلیفتون،" رئیس مرکز سیاست‌های تحقیقاتی در استراتگاس، گفت: هر دو این نامزدها برای عملی کردن طرح‌های اقتصادی خود به دست‌کم 2 هزار میلیارد دلار بودجه نیاز دارند و بعید است قانونگذاران در مجلس نمایندگان آمریکا به این راحتی با تامین مبلغ یاد شده موافقت کنند.

موضوع بازگشت سرمایه‌ها به آمریکا برای اولین بار در سال 2004 و از سوی کنگره این کشور مطرح شد. در آن زمان با توجه به اختصاص بسته‌های تشویقی که دولت درنظر گرفته بود، 300 میلیارد دلار از مجموع 600 میلیارد دلار سرمایه شرکت‌ها به آمریکا بازگشت. 

کلینتون قول داده است که با اجرای طرح افزایش سهم منصفانه بکوشد تا میلیاردها و میلیونرهای آمریکایی از خانواده های طبقه متوسط، درصد کمتری مالیات نپردازند.

او همچنین وعده داده است برای شرکت های آمریکایی که به منظور بهره مندی از درآمدهای بدون مالیات در خارج از آمریکا فعالیت می‌کنند، مالیات بر خروج وضع کند و راه های فرار مالیاتی را بر وال استریت ببندد.

تخفیف های مالیاتی برای خانواده هایی که هزینه‌های درمانی ویژه دارند یا از سالمندان نگهداری می کنند نیز یکی از وعده های این نامزد دموکرات است.

دونالد ترامپ نیز به زودی طرح ایجاد مهلت قانونی توقف بر اجرای قوانین مالی جدید در دیترویت را پیشنهاد خواهد داد. طرح وی در مقابل برنامه‌های اقتصادی هیلاری کلینتون، قرار گرفته است. ترامپ تلاش خواهد کرد تا قانون مالیات 40 درصدی برای خانه هایی با ارزش 5.45 میلیون دلار را لغو کند. وی برای موسسات تجاری آمریکایی مالیاتی 15 درصدی پیشنهاد خواهد داد و سعی می‌کند تا سطح حمایت از اختراعات و مالکیت فکری را گسترش دهد.

ترامپ در نظر دارد تا از شهر دیترویت به عنوان مثالی برای اقتصاد شکست خورده دولت فعلی آمریکا استفاده کند. وی تاکید خواهد کرد که سیاست‌های مالی کلینتون و "باراک اوباما،" در زمینه‌ سیاست های انرژی، افزایش مالیات و محدودیت‌های ایجاد شده در تبادلات تجاری، به دیترویت و سایر شهرهای آمریکا خسارات جبران ناپذیری وارد کرده است. 

با این حال، اطلاعات منتشر شده از وضع متفاوتی در اقتصاد آمریکا خبر می دهد. سطح بیکاری آمریکا در سال جاری 4.9 درصد است، رقمی بسیار پایین تر از 10 درصد اعلام شده در اکتبر 2009. در همین حال کلینتون در زمینه های بسیاری به ترامپ انتقاد کرده و اظهار کرده وی در برابر مشکلات پیش روی آمریکا هیچ آمادگی ندارد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.