سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید تضمینی به مرز 11 میلیون تن می رسد/ افزایش 10 درصدی تولید شکر

معاون داخلی شرکت بازرگانی دولتی گفت: با توجه به افزایش تولید پیش بینی می شود که خرید تضمینی تا پایان فصل به مرز 11 میلیون تن برسد.

حسن عباسی معروفان معاون داخلی شرکت بازرگانی دولتی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه  خبرنگاران جوان، با اشاره به خرید تضمینی گندم اظهار داشت: تا به امروز 10 میلیون و 283 هزار و 110 تن گندم با ارزشی بالغ بر حدود 13 هزار و 200 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: تاکنون 6 هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت و مابقی پس از تجهیز منابع پرداخت خواهد شد به گونه ای که کشاورزان تا پایان فصل برداشت هیچ طلبی از ما نخواهد داشت.

عباسی معروفان با اشاره به خرید تضمینی گندم گفت: پیش از این خرید  10 میلیون تن گندم بر آورد شده بود که با توجه به افزایش تولید در شرایط فعلی پیش بینی می شود که خرید تضمینی تا پایان فصل به مرز 11 میلیون تن برسد.

وی در خصوص استان های اصلی تولید کننده بیان کرد: استان های خوزستان، گلستان، فارس از جمله استان های اصلی تولید در کشور به شمار می روند.

*** افزایش 10 درصدی تولید شکر

معاون داخلی بازرگانی داخلی  با اشاره به تولید شکر در سال جاری افزود:  تولید شکر امسال تا دو الی سه هفته آینده شروع خواهد شد و پیش بینی می شود که تا 10 شهریور ماه تمامی التهابات اخیر بازار شکر فروکش کند.

عباسی معروفان در خصوص میزان تولید شکر گفت: سال گذشته  مجموع تولید شکر اعم از چغندر و نیشکر یک میلیون و 540 هزار تن بوده که امسال این رقم با 10 درصد افزایش به یک میلیون و 650 هزار تن خواهد رسید.

وی ادامه داد: قیمت فعلی شکر در بازار به نسبت هفته گذشته در عمده فروشی ها 10 درصد کاهش یافته است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی در خصوص عرضه 6 هزارتن شکر به فروشگاه های زنجیره ای بیان کرد: 6 هزار تن شکر به عنوان تنظیم بازار به فروشگاه های زنجیره ای عرضه شده که همواره این روند در حال انجام است.

 با اشاره به عرضه شکر در بورس عنوان کرد: هیچ گونه محدودیتی برای عرضه شکر در بورس وجود نداشته و همواره با نرخ هر کیلو 2 هزار و 520 تومان به بازار عرضه می شود.



انتهای پیام/
















تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.