سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد خوزستان

تعداد سازمان‌های مردم نهاد خوزستان به ۳۴۸ تشکل افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان بااشاره به وجود ۲۷۱ سازمان مردم نهاد در استان گفت: تاپایان سال تعداد این سازمان ها به ۳۴۸ تشکل خواهد رسید.

مهرداد شریف مخمل زاده اظهار کرد: بسیاری از اندیشمندان در رابطه با نقش سازمان های مردم نهاد و مشارکت سطوحی را در نظر گرفتند که بالاترین آنها ارتباط سازمان های مردم نهاد با دولت است. در این رابطه هر دو طرف فعالیت یکدیگر را برای فرآیند توسعه لازم می دانند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت دولت در کنار سازمان های مردم نهاد بستری مناسب برای رسیدن به اهداف توسعه است، افزود: داشتن برنامه ریزی های مناسب برای تصمیم گیری و اجرای امور به شیوه استراتژیک یکی از اهداف اصلی فعالیت سازمان های مردم نهاد است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد با داشتن اهداف مشخص، تعقل، قانونمندی، برنامه های مشخص و مولفه های لازم یک ارتباط دو طرفه را با دولت برای خدمات رسانی به مردم فعالیت می کنند.

مخمل زاده با اشاره به لزوم تقویت کار جمعی و انتقاد پذیری بیان کرد: از سازمان های مردم نهاد تقاضا داریم تا با درایت و هوشیاری از فرصت به دست آمده استفاده کنند و خود را یک دست واحد بدانند.

وی تاکید کرد: اثرگذاری سازمان های مردم نهاد منوط به وحدت و انسجام حرکت های با برنامه ریزی اساسی است.

مخمل زاده انتقاد کرد: متاسفانه در استان خوزستان تعداد سازمان های مردم نهاد نسبت به سایر استان های دیگر بسیار اندک است و حتی نیمی از همین تعداد اندک نیز غیر فعال هستند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان اضافه کرد: به ازای هر ۱۰ هزار نفر باید یک سازمان مردم نهاد ثبت می شد که تا اندازه زیادی به این هدف گذاری در اهواز دست پیدا کردیم. در سال ۹۲ تعداد سازمان های مردم نهاد ۸۹ مورد، سال ۹۳ تعداد ۱۶۴ سازمان و سال گذشته نیز به ۲۴۶ مورد رسید.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد سازمان های مردم نهاد در خوزستان به ۲۷۱ رسیده که هدف گذاری ما برای این استان تعداد ۴۵۰ سازمان است. تا پایان سال تعداد این سازمان ها به ۳۴۸ مورد خواهد رسید که به هدف گذاری خود خیلی نزدیک می شویم.

مخمل زاده بیان کرد: توانمندسازی سازمان های مردم نهاد یکی از اهداف اصلی و عضوگیری آنها نیز یکی از مولفه ها برای بقای سازمان های مردم نهاد و تسری مشارکت به لایه های مختلف مردم است که یکی از شاخص های ارزیابی این سازمان ها در سال جاری خواهد بود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان در پایان، با اشاره به ایجاد و تعریف ساز و کارهای لازم برای نظارت بر سازمان های مردم نهاد گفت: امروز سازمان های مردم نهاد در ۹ حوزه حقوق شهروندی، میراث فرهنگی و گردشگری، محیط زیست، مسائل اجتماعی و فرهنگی، خیریه، درمانی، آسیب های اجتماعی، علمی و پژوهشی و مدیریت بحران برای حضور در این جلسه دعوت شدند.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.