سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

توسعه فاضلاب روستایی با حرکت خودجوش بهورزان

فاضلاب روستایی عباس آباد با مشارکت بهورز و اهالی روستا عباس آباد سردشت توسعه و تکمیل شد.

به گزارش    خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، قادری سرپرست مرکز بهداشت سردشت گفت: خانه‌ های بهداشت به عنوان محيطي‌ترين واحد بهداشتی شهرستان و مستقر در روستا، نماد توسعه نظام مراقبت‌های اولیه سلامت بوده، اثرات ارزشمندی در ارتقاء و بهبود شاخص‌های سلامت داشته و دارند.

تاسیس این مراکز با هدف کمک‌رسانی هر چه بیشتر به روستايیان از طریق ارائه مراقبت‌هاي اوليه بهداشتي به جمعيت تحت پوشش صورت گرفت. تحقق فقرزدایی از روستاها که یکی از اهداف انقلاب اسلامی می‌باشد نیز از دیگر دلایل آغاز به کار این واحدها بود.

وی افزود: بهورزان‌ به عنوان یکی از متولیان اصلی روستا نقش تاثیر گذاری بر حفظ بهداشت محیط و توسعه روستا دارند و می توانند با ارتقای شاخص های بهداشتی نقش کلیدی در سلامت ‌جامعه روستایی داشته و نهایتا منجر به کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها شوند.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا بهورز خانه بهداشت میر شیخ حیدر با مشارکت اهالی روستای عباس آباد روستای قمر خانه بهداشت میرشیخ حیدر در اقدامی خودجوش اقدام به توسعه فاضلاب روستا به صورت اصولی نموده و در این خصوص بالغ بر 43 میلیون ریال هزینه شده است.

گفتنی است: تلاش‌ بهورزان‌ در دور افتاده‌ ترین ‌روستاها موجب‌ می‌شود خدمات‌ بهداشتی‌ لازم‌ به‌ روستاییان ‌ارایه‌ شود و به‌ این‌ وسیله‌ از اشاعه ‌بیماری‌ در جامعه‌ جلوگیری‌ شود. با این‌ وصف‌ بهورزان‌ نه‌ تنها موجب‌سلامت‌ روستاییان‌ می‌شوند، بلکه‌ به ‌تأمین‌ سلامت‌ جامعه‌ شهری‌ نیز کمک ‌می‌کنند، زیرا بیماری‌ مرز نمی‌شناسد و در صورت‌ عدم‌ رعایت‌ بهداشت‌ و عدم ‌ارایه‌ مراقبت‌های‌ بهداشتی‌ شهر و روستا، فقیر و غنی‌ در معرض‌ خطر ابتلا به‌ انواع‌ بیماریها قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.