سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

شیر غذایی کامل

شیر وفرآورده های آن یکی از گروههای اصلی غذایی هستند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مسئول گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه گفت : این گروه غذایی با ارزش، دارای کلسیم ، پروتئین ، فسفر ، ویتامین ب12و ب2 و سایر مواد مغذی می باشد.

حیدری شیر را یکی از کامل ترین و مهم ترین مواد غذایی برای تمام مراحل زندگی دانست و گفت: شیر به تنهایی بسیاری از نیاز های تغذیه ای انسان را برآورده می سازد و مصرف روزانه 2 لیوانآن 50 درصد از نیاز روزانه به کلسیم را تامین می کند .

به گفته این کارشناس تغذیه مصرف شیر در کودکان و نوجوانان باعث افزایش تراکم استخوان و پرورش جسمی می شود و همچنین در دوران بارداری باعث رشد استخوان جنینو هنگام شیردهی نیز به حفظ بافت استخوانی مادر و سلامت دندان کمک می کند .

این کارشناس تغذیه ضمن بیان اینکه مصرف روزانه شیر و لبنیات به مقدار کافی عوارض ناشی از آلودگی هوا بر بدن را کاهش می دهد ، مهمترین عوارض ناشی از عدم مصرف کافی شیر و لبنیات را کوتاهی قد به ویژه در کودکان و نوجوانان ، نرمی استخوان ، کمبود رشد ، خرابی لثه و دندان به خصوص در کودکان و نوجوانان ، پوکی استخوان در بزرگسالان و ابتلاء مکرر به بیماریهای عفونی دانست.

وی اظهار داشت:به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی ، چاقی و دیابت و هم چنین جذب بهتر کلسیم موجود در شیر بهتر است از شیر های کم چرب در برنامه غذایی روزانه استفاده شود .


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، شیر ، غذا ، کامل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.