سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

اردبیل رتبه پنجم کشوری در صدور گواهی مبدا را بدست آورد

دبیرکل اتاق بازرگانی اردبیل گفت: در تیرماه سالجاری در عملکرد مقایسه ای صدور گواهی مبدا در کل کشور استان اردبیل رتبه 5 کشور را بدست آورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حسین وثوقی ایرانی افزود: در تیرماه سالجاری در عملکرد مقایسه ای صدور گواهی مبدا در کل کشور، استان اردبیل با 217 عدد صدور گواهی مبدا در رتبه پنجم کشور و بالاتر از شیراز، بندر بوشهر، اهواز، ارومیه، ساری و کرمان قرارگرفت .

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی اردبیل اقداماتی در جهت تسهیل صدور گواهی مبدا انجام داده است، گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در اتاق اردبیل و پس از راه اندازی دفتر نمایندگی بیله سوار، صدور گواهی مبدا با افزایش همراه است که با توسعه خدمات دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی اردبیل در شهرستانهای بیله سوار و پارس آباد این ارقام افزایش خواهد یافت.

دبیرکل اتاق بازرگانی اردبیل افزود: در سالهای گذشته گواهی مبدا صادر شده از اتاق اردبیل به 10 مورد نمی رسید ولی اکنون به بیش از 200 عدد گواهی مبدا در هرماه می رسد.

وثوقی ایرانی شفاف تر شدن جریان تجارت با جمهوری آذربایجان و افزایش نسبی مراودات تجاری با روسیه را از دیگر دلایل این جهش 20 برابری دانست و افزود: گواهی مبدا سندی است که خریدار خارجی برای احراز هویت کالای خریداری شده از فروشنده مطالبه می‌کند و در سراسر دنیا اتاق های بازرگانی آن را صادر می کنند.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی دقیقی که به منظور تسهیل صدور و ارائه گواهی مبدا صورت پذیرفته و با رفع حداکثری موانع نسبت به تسهیل خدمات در جهت صدور گواهی مبدا اقدامات بیشتری را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، کسب ، رتبه ، پنجم ، کشوری ، صدور ، گواهی ، مبدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.