سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

سنددار شدن واحدهای مسکونی روستایی در سردشت

11 هزار واحد مسکونی روستایی در شهرستان سردشت سنددار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سردشت گفت : تاکنون در سطح روستاها و شهرهای ربط و میرآباد این شهرستان 11 هزار جلد سند مالکیت واحدهای مسکونی صادر شده است.

کریم معروفی با اشاره به ادامه طرح سنددار کردن واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت افزود : این طرح امسال هم ادامه دارد که با کمک اداره ثبت اسناد صورت می گیرد.

وی در خصوص بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهری در شهرهای زیر 25 هزار خانوار نیز افزود : روستاییان و ساکنان شهرهای زیر 25 هزار خانوار می توانند برای استفاده از تسهیلات قرض الحسنه کم بهره بانکی با نرخ سود پنج درصد و بازپرداخت 15 ساله به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سردشت اظهار داشت : برای پذیرش متقاضیان اخذ تسهیلات بازسازی و نوسازی مسکن روستایی ، محدودیتی وجود ندارد و به صورت انفرادی برای هر واحد مسکونی 150 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

معروفی اضافه کرد : طرح ویژه بهسازی از سال 85 شروع شده و تاکنون با همکاری و تعامل بانک های شهرستان چهار هزار واحد مسکونی در روستاهای شهرستان و شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر ربط و میرآباد سردشت بهسازی شده است.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای این شهرستان طی سالجاری گفت : امسال بیش از30 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و روستاهای مرزی برای افتتاح و بهره برداری از طرح هادی در روستاهای شیوه مردان ، ساوان جدید ، دوله تو ، بیوران سفلی و قلعه رش هزینه شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سردشت افزود : با تخصیص اعتبار مورد نیاز ، اجرای طرح هادی در این پنج روستا تا هفته دولت تکمیل شده و به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت : اجرای طرح هادی روستایی در این روستاها شامل سنگفرش معابر و پیاده روها ، هدایت آبهای سطحی ، اجرای دیوار حائل ، ساماندهی محوطه مساجد و احداث فضاهای عمومی و ویژه است.

معروفی با اشاره به تهیه و تصویب طرح هادی روستایی در همه روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان سردشت گفت : اجرای طرحهای تصویب شده به تخصیص اعتبارات بستگی دارد.

گفتنی است ؛ بیش از60 هزار نفر از اهالی شهرستان 110 هزار نفری سردشت در 274 روستای این شهرستان زندگی می کنند.

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.