سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

افزایش فروش کود گوگردی گامی مهم در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

افزایش فروش کود گوگردی بنتونیتی در سال 94 نسبت به سال 93 به بیش از هفت برابر رسید.

مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان در مشهدگفت: فروش کود گوگرد بنتونیتی (پاستیل) در سال 93 به میزان 861 تن بوده که در مقایسه با فروش شش هزار و 320 تنی سال 94 بالای هفت برابر رشد را نشان می دهد و درآمد حاصل از این جهش خیره کننده برابر 32 میلیارد و 630 میلیون ریال می باشد.

محمد فرزانه مقدم افزود: این شرکت تنها تولیدکننده کود گوگرد بنتونیتی (پاستیل) در ایران می باشد که از یک روش پیشرفته، روزآمد و شناخته شده بنام ( سندویک ) در تولید کود گوگردی دنیا استفاده می کند و در سال گذشته موفق به اخذ گواهینامه ثبت مواد کودی از موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی شده است.

وی تصریح کرد: قسمت وسیعی از زمین های کشاورزی ایران قلیایی بوده و قدرت جذب انواع کودها توسط گیاه در آن پایین است و کود گوگرد بنتونیتی ماهیت اسیدی دارد و با کاهش قلیائیت خاک، قدرت جذب انواع کود را افزایش می دهد.

محمد فرزانه مقدم افزود: مصرف مناسب کود گوگرد بنتونیتی سبب می گردد که ( پی اچ) خاک های قلیایی اصلاح شده و میزان جذب مواد مغذی توسط گیاه افزایش یابد و در نهایت سبب افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی می گردد.

مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژادبا اشاره به کیفیت بالای محصول تولیدی وقیمت بالای جهانی این محصول گفت: در آینده نزدیک می توان با صادرات این محصول برای کشور ارزی آوری ایجاد کرد و این امر مهم گام دیگری در جهت اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.