سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهدیشهر؛

3000متر از اراضی مرتعی مهدیشهر دچار طعمه حریق شده است

بی احتیاطی در سوزاندن زباله موجب سرایت آتش به این مراتع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،حمیدرضا عبدوس رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر ضمن تاکید بر اینکه حفظ و حراست از جنگل ها و مراتع به عنوان ثروت عمومی وظیفه ی همگانی است که بدون مشارکت تک تک افراد جامعه و نهادهای عمومی و مردمی میسر نخواهد بود، اظهار داشت: متاسفانه  مواردی از آتش سوزی مراتع به علت سهل انگاری و بی احتیاطی و برخی اقدامات نظیر سوزاندن زباله ها در طبیعت گزارش می شود.
عبدوس تاکید کرد:  اقدامات خطرآفرین نظیر سوزاندن زباله ها و یا ایجاد هرگونه حریق و آتش در طبیعت یا در مکان هایی که به علت نزدیکی و مجاورت به طبیعت، امکان سرایت آتش و گسترش آتش و از بین رفتن بوته های مرتعی و نهال ها و درختان جنگلی و ورود خسارات جبران ناپذیری وجود دارد به هرعنوان خودداری شود.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر خاطرنشان کرد: استفاده از روش های صحیح دفع زباله و تعیین محل مخصوص برای این امر، تشویق اهالی به تفکیک زباله و ... می تواند در حفظ پاکیزگی محیط زیست و زیبایی طبیعت مؤثر باشد و جنگلها و مراتع را از خطرات ناشی از سوزاندن زباله ها محافظت کند.
عبدوس با یادآوری اینکه مطابق ماده ۴۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع ایجادهرگونه حریق در مزارع و باغات مجاور جنگل ها و مراتع بدون اجازه و نظارت مأموران منابع طبیعی ممنوع است، گفت: درصورتی که در نتیجه بی مبالاتی اشخاص، آتش سوزی در منابع ملی ایجاد شود، مرتکب به حبس از دو ماه تا یکسال محکوم خواهد شد.
وی همچنین در خاتمه گفت: مطابق مواد ۴۲ و۴۷ قانون یادشده سوزاندن نهال های جنگلی و ایجاد آتش سوزی عمدی در جنگل ها و مراتع نیز موجب محکومیت به جزای نقدی و حبس تا ده سال خواهد بود.   
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.