سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

انعقاد میثاق نامه استاندار با اصحاب رسانه

استاندار کرمان گفت: بر اساس این میثاق نامه در آینده ای نزدیک، مدیران موظف به اطلاع رسانی و اصحاب رسانه موظف به رعایت اخلاق و صحت خبر هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان ، علیرضا رزم حسینی شامگاه یکشنبه در جشن روز خبرنگار که با عنوان چشم بیدار در تالار برق برگزار شد، افزود: این طرح می تواند پس از اجرا در استان کرمان به عنوان الگویی کشوری مطرح وعرضه شود.

استاندار کرمان با اشاره به تحقق دولت شیشه ای در استان کرمان، عنوان کرد: در استان کرمان به جز جلسات شورای تامین،مابقی جلسات را با حضور اصحاب رسانه برگزار کرده ایم.
رزم حسینی تصریح کرد: باور ما بر این است که مردم باید از اتفاقاتی که رخ می دهد، آگاه باشند زیرا بر اساس تجربیاتی که از دوران دفاع مقدس داریم، هر جا ارتباط با مردم بیشتر بود، موفقیت نیز بیشتر می شد.
وی با تاکید بر لزوم پاسخگویی مدیران، گفت: اصحاب رسانه نیز باید اخلاق خبرنگاری، تعهد، مسئولیت و حرمت قلم را پاس بدارند.
نماینده عالی دولت در استان کرمان با اشاره به اینکه هر چه به سمت شفافیت، صراحت و صحت خبر پیش برویم، ارزش خبر نیز افزایش می یابد، یادآور شد: در استان کرمان تاکنون تلاش شده ارتباط خوبی با اصحاب رسانه داشته باشیم و خبرنگاران همواره همراه توسعه استان بوده اند.
رزم حسینی با تاکید بر این مطلب که در حوزه اقتصاد مقاومتی نیاز به همراهی و همگامی اصحاب رسانه داریم، عنوان کرد: گفتمان اقتصاد مقاومتی باید از سوی رسانه ها در جامعه توسعه یابد.
وی با تاکید براینکه اصحاب رسانه باید کارافرین رابه عنوان مجاهد اقتصادی به جامعه معرفی کنند، خاطرنشان کرد: باید به شکلی اطلاع رسانی فراگیر صورت گیرد که همه در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی همراهی کنند و اقتصاد مقاومتی جز با مشارکت رسانه ها، موفق تر و اجرایی تر نمی شود.
استاندار کرمان گفت: وقتی با قلم می توان یک اثر ماندگار خلق کرد چرا باید به دنبال روزنه های اختلاف گشت تا همه را به جان هم انداخت؟ با دامن زدن به قومیت گرایی چه کسی سود خواهد برد؟ هرچند در استان کرمان، تلاش همه رسانه ها تاکنون در مسیر وحدت بوده است.
رزم حسینی بر تبلیغ کار خوب از سوی رسانه ها تاکید کرد و افزود: در عرصه اطلاع رسانی باید کار خوب را به جای شخص تبلیغ کنیم.
وی ارتقای ضریب مطالبه گری در استان کرمان را ضروری برشمرد و خاطر نشان کرد: در فضای مجازی فرصتی را فراهم کرده ایم تا مطالبه گری مردم افزایش یابد اما مطالبه گری نباید منجر به قومیت گرایی و نزاع شود.
استاندار کرمان به مطالب مطرح شده درباره جازموریان نیز اشاره و بیان کرد: چرا کسی طی سالیان گذشته درباره 15 هزارچاه غیر مجاز صحبتی نکرده است؟
رزم حسینی با اشاره به اینکه برای نخستین بار کارگروه احیای جازموریان با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور برگزار شده است، یادآور شد: بنا به گفته وزیر نیرو ما در کشور و استان کرمان کمبود آب نداریم بلکه موضوع در مدیریت آب است که نیاز به اصلاحاتی دارد.
وی تاکید کرد: اقدامات استان کرمان در مسیر اقتصاد مقاومتی مورد تائید ستاد اقتصاد مقاومتی نیز قرار گرفته است و با اجرای این طرح ها بسیاری از مشکلات استان کرمان برطرف خواهد شد.
در ادامه این مراسم رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید براینکه با همت استاندار و سایر مدیران، امنیت مناسبی برای فعالیت های رسانه ها در استان حاکم شده است، خاطر نشان کرد: می خواهیم فضایی را در استان ایجاد کنیم که رسانه ها در محدوده قانونی بتوانند فعالیت کنند.
یدالله موحد یکی از دغدغه های جدی دستگاه قضایی را، تامین امنیت اصحاب رسانه دانست و گفت: در حال حاضر اصحاب رسانه در استان کرمان بدون دغدغه از سیستم قضایی به فعالیت خود ادامه دهند هزچند که شورای حل اختلاف مطبوعات نیز تاسیس شد تا دعاوی به دادگاه کشانده نشود.
وی با بیان اینکه 300 نشریه مکتوب در استان کرمان وجود دارد، افزود: با وجود این حجم نشریات در استان اما شاهد حداقل پرونده در دادگاه مطبوعات هستیم و این ناشی از تعامل مدیران اجرایی و قضایی و رسانه هاست.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید براینکه رسانه ها بر اساس قانون اساسی برای بیان اخبار در چارچوب قانون آزادند، یادآور شد: مکرر تاکید به مدیران استان تاکید شده است تا آستانه تحمل خود را بالا ببرند، نقدهای سازنده را بپذیرند و از آنها برای ارتقا استفاده کنند.
در ادامه این آئین، مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: بدون تردید یکی از محورهای اصلی پیشبرد اقتصاد مقاومتی، رسانه های گروهی هستند.
محمدرضا نژاد حیدری مهمترین ماموریت رسانه ها را بیان نظرات، پیشنهادات وانتقادات برای سازندگی و پیشرفت کشور عنوان کرد و افزود: در شرایط کنونی تلاش مطبوعات و رسانه ها برای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی شرط لازم است اما کافی نیست و مدیران نیز باید رسانه ها را به عنوان رکن بی بدیل توسعه به رسمیت بشناسند.
وی ادامه داد: متاسفانه باز هم در برخی موارد مشاهده شده که برخی از مدیران میانی تاب تحمل کوچکترین انتقاد رسانه ها را ندارند.
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان با تاکید بر اینکه در خانه مطبوعات استان آماده تکاپو و تغییرات هستیم، یادآور شد: وضعیت صنفی خبرنگاران یکی از چالش های مهم رسانه ها در استان کرمان به شمار می رود.
نژاد حیدری از برگزاری جشنواره مطبوعات در آذرماه سال جاری در استان کرمان خبر داد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.