سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

تحقق اقتصاد مقاومتی در تسریع روند توسعه تکنولوژی

رئیس جهاد دانشگاهی گفت:عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی موجب استقلال نظام می‌شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ولی عاقلی اظهارکرد: راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان است لذا باید تلاش کنیم اقتصاد را به سمت علم و دانش و اقتصاد دانش بنیان سوق دهیم.

عاقلی افزود: نگاه به اقتصاد باید علمی و تخصصی باشد و با سرعت بخشیدن به چرخه توسعه تکنولوژی به استقلال رسید و از این طریق در مقابل دشمنان قد علم کرد.

وی تصریح کرد: تولید علم، اختراع و اکتشاف، نوآوری و فناوری ، تولید محصول، ورود محصول به بازار ازحلقه های چرخه توسعه تکنولوژی است که باید با تقویت این حلقه ها زمینه رشد و رونق اقتصاد را فراهم و اقتصاد را علیه نظام استکبار، مقاوم‌ سازی کرد.

وی گفت: از ۲ هزار ایده در کشورهای دیگر ۴۰۰ ایده تبدیل به محصول می‌شود این در حالی است که در کشور ما از این تعداد یک ایده تبدیل به محصول می‌شود لذا باید سرعت توسعه تکنولوژی را افزایش دهیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی گفت: سرعت بخشیدن به چرخه توسعه تکنولوژی با گسترش مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری می‌تواند در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موثر باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به نام‌‌گذاری سال جدید با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به واسطه فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: این سازمان به سهم خود برای جامه عمل پوشاندن به منویات ایشان در زمینه‌های گوناگون به ویژه شعار سال در حال قدم برداشتن است.

وی در رابطه با موفقیت های علمی جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی دستاورد های مهمی در علم اندوزی کشور داشته و توانسته در خاورمیانه زبانزد مراکز علمی شود و پیشتاز باشد.

عاقلی تصریح کرد: چندین مقاله از پژوهشگر نمونه و شاخص جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در مجلات معتبر بین‌المللی چاپ شده که این موضوع برای جامعه علمی استان مایه عزت و افتخار است.

عاقلی با بیان اینکه به دنبال اشتغال دولتی در آینده نباشیم افزود: اشتغال جوانان در قالب شرکت های دانش بنیان بایدفراهم شود چرا که این مهم باعث سرعت بخشیدن به چرخه توسعه تکنولوژی و درنهایت زمینه استقلال، اشتغال و تبدیل علم و ثروت را فراهم می آورد.

عاقلی افزود: جهاددانشگاهی با جذب جوانان متعهد، متخصص و فعال استان، باعث تشویق و ترغیب جوانان برای فعالیت های پژوهشی،فرهنگی و آموزشی شده است

انتهای پیام/س

برچسب ها: اقتصاد ، مقاومتی ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.