سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از گروه جدید طالبان در هلمند/"سره خیته" یا "گروه سرخ" اعلام موجودیت کرد

مقام های نظامی در ولایت هلمند می گویند که نظامیان کشور در این ولایت با گروه جدیدی از جنگجویان طالبان که آموزش دیده و مجهزند، روبرو شده اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مقام های نظامی در ولایت هلمند می گویند که نظامیان کشور در این ولایت با گروه جدیدی از جنگجویان طالبان که آموزش دیده و مجهز هستند، مصروف نبرد شدند.

بر اساس اظهارات مقامات نظامی کشور، طالبان افراد کماندوی خود را زیر نام "سره خیته” که معنا گروه سرخ را می دهد به این ولایت اعزام کرده‌اند که تعداد آنها حدود صدها جنگجو است.

در همین حال تقابل نیروهای ارتش و پلیس ملی کشور با گروه سرخ طالبان در ولایت هلمند در حال گسترس است.

همزمان با این ژنرال عبدالرازق، فرمانده امنیه قندهار گفته نمی ‌توانیم این قضیه را نادیده بگیریم و حقیقت دارد، طالبان در حال حاضر تاکتیک‌های خود را تغییر داده‌اند و این گروه جدید با مهارت و تجهیزات خاص خود، جزء رویکرد آنها شده است.

همچنان عبدالمجید آخندزاده، معاون رییس شورای ولایتی هلمند گفت: این واحد ویژه طالبان در ابتدا در مناطقی از سنگین در اوایل سال جاری اعزام شدند و موفقیت آن موجب گسترش این گروه به ۴۰۰ نیرو شد.

آخندزاده در ادامه گفته است که افراد جدید طالبان از تکنولوژی دید در شب استفاده می ‌کنند که احتمالا از واحدهای ارتش و پولیس بدست آورده ‌اند.

این مسئله موجب نگرانی نیروهای افغان و آمریکایی شده است.

از سوی هم یک قوماندان ارتش طالبان گفته است که تعداد این افراد گروه سرخ ابتدا ۲۰۰ تن بود که در حال حاضر به ۳۰۰ تن می ‌رسد.

این قوماندان طالبان از جزئیات بیشتر امتناع کرده اما مقامات در هلمند می‌ گویند که رهبری این گروه را حاجی نثار رییس عملیاتی سابق طالبان در ولایت قندهار و زابل برعهده دارد.

شفقنا نوشت: این در حالی است که کریم اتل، رییس شورای ولایتی هلمند گفت که در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از این ولایت در دست طالبان است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.