سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قلب نوجوان 16 ساله به این پیرمرد عمر دوباره داد

بسیاری از بیمارانی که تحت عمل پیوند قلب قرار می‌گیرند بیشتر از 20 سال عمر نمی‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نیوز آبزرور؛ "هنک مایلسیک" پیرمردی 85 ساله ساکن "بل ویل" نیوجرسی است که در 13 مه 1986 در بیمارستان "بارنس جوییش" تحت عمل پیوند قلب قرار گرفت. هم‌اکنون 30 سال از عمل پیوند قلب وی می‌گذرد و او آرزو می‌کند درباره اهداکننده قلب و خانواده‌اش بیشتر بداند.

او می‌گوید: در آن زمان اطلاعاتی درباره اهداکننده ارائه نمی‌کردند. این راز بزرگی برای من بود که دوست داشتم فاش شود. تنها چیزی که درباره اهداکننده قلبم می‌دانم این است که او پسری 16 ساله اهل میلواکی در ویسکانسین بود.

بسیاری از بیمارانی که تحت عمل پیوند قلب قرار می‌گیرند بیشتر از 20 سال عمر نمی‌کنند. این در حالی است که مایلسیک بیش از 30 سال است که با قلب یک نوجوان زندگی کرده است.

دکتر گریگوری ایوالد – مدیر و متخصص قلب در بیمارستان بارنس—می گوید: زندگی طولانی پس از عمل پیوند قلب به‌ندرت رخ می‌دهد. بیشتر بیماران پس از پیوند کمتر از 20 سال عمر می‌کنند. بسیاری آن‌ها با عوارض ناشی از پیوند قلب دست‌وپنجه نرم می‌کنند و نباید در معرض هیجانات قرار بگیرند.

هنک که یک خلبان نیروی هوایی بود پس از عمل پیوند قلب مجبور به ترک شغلش می‌شود و به شغل‌های پراسترس کارگری در معدن، کارگزار بیمه و دلالی مسکن روی می‌آورد. شغل‌هایی که قلب پیوند خورده را آسیب‌پذیر می‌کند. با این حال، او بدون هیچ مشکلی به زندگی خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.