سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

آزمون جامع راهنمایان ایران‌گردی در استان سمنان برگزار شد

شرکت‌کنندگان پس از قبولی و دریافت مدارک و مجوزهای لازم، مجاز به فعالیت در حوزه‌های تخصصی گردشگری استان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛
مریم سلمانیان گفت: این آزمون هم‌ زمان با سراسر کشور با شرکت 27 دانش‌آموخته آموزشگاه‌های گردشگری تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان برگزار شده است.
وی گفت: این تعداد شامل 18 مدیر فنی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و 9 راهنمای ایران‌گردی و طبیعت‌گردی بوده اند که آزمون آنان در محل اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان برگزار شد.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اهداف برگزاری این آزمون گفت: افزایش سطح علمی و آموزشی فعالان حوزه گردشگری استان سمنان از جمله این اهداف بوده است.
سلمانیان با اشاره به اینکه فرآیندهای صنعت توریسم باید تخصصی شود افزود: یکی از عوامل مؤثر در توسعه صنعت گردشگری استفاده از نیروهای علمی و متخصص و ارائه آموزش‌های تخصصی است.
وی با اشاره به اینکه گردشگری یکی از پردرآمدترین صنایع دنیاست به ظرفیت بالای گردشگری در استان سمنان اشاره و تصریح کرد: باید با توجه به زیرساخت های گردشگری در استان سمنان صنعت توریسم را در این استان احیا کنیم.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: شرکت‌کنندگان در این آزمون، پس از قبولی و دریافت مدارک و مجوزهای لازم، مجاز به فعالیت در حوزه‌های تخصصی گردشگری استان می‌شوند.
انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.