سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده (۴۲) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با قید یک فوریتی

نمایندگان مجلس با بررسی یک فوریتی طرح الحاق یک تبصره به ماده (۴۲) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 17 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دو فوریتی طرح الحاق یک تبصره به ماده (42) قانون آیین نامه داخلی مجلس با دو فوریت آن موافقت نکردند اما با 139 رأی موافق، 42 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 259 نماینده حاضر در جلسه با بررسی آن به صورت یک فوریت موافقت کردند.

محمد دهقان به عنوان طراح که خواستار بررسی این طرح به صورت دو فوریتی شده بود،‌گفت: مطابق ماده 42 آیین نامه داخلی مجلس تعداد اعضای ثابت کمیسیون اصل 90 قانون اساسی و تعداد اعضای کمیسیون‌های تخصصی حداقل 19 و حداکثر 23 نفر می‌باشد.

نماینده مردم طرقبه در مجلس تصریح کرد: این دوره مجلس همچون بسیاری از دوره‌های قبلی مجلس، نمایندگان متقاضی برای هریک از کمیسیون‌های فرهنگی، قضایی، شوراها و اصل نود کمتر از 19 نفر بودند و هیات رئیسه مجلس و رؤسای شعب نتوانستند برای تکمیل آن‌ها موفق شوند.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: به منظور انطباق تصمیمات مجلس با موازین قانونی و تسهیل در رعایت تمایل نمایندگان نسبت به گزینش کمیسیون‌ها این طرح را با قید دو فوریت ارائه کردیم.

کاتب: طرح جامع نحوه توزیع نمایندگان در کمیسیون‌ها در دست بررسی است

غلامرضا کاتب در ادامه جلسه در مخالفت با بررسی این طرح به صورت دو فوریتی گفت: لازم است طرح به صورت یک فوریتی بررسی شود چون تفاوتی نمی‌کند و کمیسیون آیین نامه باید با دقت آن را بررسی کند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصل بر این است که قوانینی که تصویب می‌شود کامل باشد، الان مشکلی وجود دارد که براساس امتیازبندی افراد یا رأی‌گیری در شعب، نمایندگان در کمیسیون‌ها توزیع می‌شوند لذا طرحی داشتیم که نحوه کلی توزیع افراد به صورت کارشناسی و از طریق آن طرح صورت گیرد.

کاظم دلخوش  به عنوان موافق دو فوریتی این طرح گفت: در حال حاضر طرح‌ها و لوایح در کمیسیون هستند که کار کمیسیون مختل شده است لذا لازم است برای بررسی لوایح مهم تعداد اعضای کمیسیون به حد نصاب برسد و تعیین تکلیف شود.

لاریجانی: سقف تعداد 3 کمیسیون تغییر می‌کند

لاریجانی رئیس مجلس نیز در توضیحی گفت: بحث طراحان روی 3 کمیسیون است و کمیسیون های دیگر فعال هستند مثلا کمیسیون فرهنگی با 17 عضو، 2 نفر کم دارد و کمیسیون اصل 90 نیز یک نفر کم دارد و کمیسیون قضایی حدود 6 عضو کم دارد که بحث روی تغییر سقف این کمیسیون‌هاست.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، طرح الحاق ، تبصره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.