سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

سرمایه گذران مناطق نمونه گردشگری کشور در شاهین شهر

اولین نشست سرمایه گذران مناطق نمونه گردشگری کشور در شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،فریدون الهیاری مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه 4 سرمایه گذار ملی و 11 سرمایه گذار اصفهانی در این نشست شرکت کردند گفت: در استان اصفهان 98 منطقه نمونه گردشگری مصوب داریم که از این تعداد 20 منطقه دارای سرمایه گذار هستند و 7منطقه بین 50 تا 100 درصد پیشرفت داشته اند و در بعضی از قسمتها به بهر برداری رسیدند.
وی افزود: مشکل اساسی ما جذب سرمایه گذار نیست، بلکه نیاز به سرمایه گذار تخصصی در حوزه گردشگری است و یکی از اهداف ما در برگذاری این نشست پیگیری همین موضوع است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر 34 هتل در حال ساخت است و باید ظرفیت اقامت در استان از16500 به 20 هزار نفر افزایش یابد و تلاش خواهیم کرد این تعداد را در برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور به 80 هزار نفر برسانیم.
ناصر مشهدی زاده دبیر انجمن سرمایه گذران مناطق نمونه گردشگری کشور هم گفت: در اکثر نقاط کشور یا حتی دنیا یک فصل اوج گردشگر را داریم اما در استان اصفهان منحنی گردشگری در تمام فصول در اوج است و گردشگری اصفهان مختص یک فصل نیست بلکه این استان در 365 روز سال پذیرای گردشگران ملی و بین المللی است.
وی ادامه داد: امروز را به فال نیک گرفتیم و کار شاخصی که انجام شد دو کاروانسرای تاریخی مادر شاه شاهین شهر و کاروانسرای سریزد استان یزد خواهر خوانده اعلام شدند.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.