سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور وزیر کشور؛

حاشیه نشینی مهمترین آسیب اجتماعی کشور

بی شک امروز مسئله حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ مهمترین آسیب اجتماعی کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مشاور وزیر و معاون امور سازمان های مردم نهاد مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور امروز در همایش توانمند سازی سازمانهای مردم نهاد خراسان رضوی در مشهد گفت : اعتیاد ، فقر فرهنگی ، کودکان و زنان خیابانی و بوجود آمدن انواع ناهنجاریهای اجتماعی در این مناطق فقط بخشی از این آسیبها است .

بهمن مشکینی با اشاره به اینکه هم اکنون 10 میلیون نفر در حاشیه شهرهای بزرگ کشور زندگی می کنند افزود : بیش از 7 میلیون نفر از این افراد ساکن بافت های فرسوده هستند .

وی همچنین با بیان نقش مهم سمن ها و تشکلهای مردمی در کاهش آسیب های اجتماعی در سراسر کشور گفت : هم اکنون بیش از 10 هزار سمن و تشکل مردم نهاد در حوزه اجتماعی فعالیت دارند .

مشاور وزیر و معاون امور سازمان های مردم نهاد مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشورافزود : متاسفانه برخی از این سمن ها و سازمان های مردم نهاد در استانها نیمه فعال و غیر فعالند .

مشکینی گفت : مهمترین راه خدمت رسانی بهتر و برنامه ریزی شده به سازمان های مردم نهاد سراسر کشور سرشماری از این سازمانها است .

وی افزود : بی شک با سرشماری دقیق این سازمانها می توانیم بانک اطلاعاتی جامعی از سمن ها و تشکل های مردم نهاد فعال کشور ایجاد کنیم .

مشاور وزیر و معاون امور سازمان های مردم نهاد مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشوربا بیان اینکه دولت برای سازمانهای مردم نهاد آنچه را که در برنامه سوم توسعه مکلف به اجرای آن بوده باید انجام بدهد گفت : دولت باید در این عرصه دست و پای خودش را کوچک کند و کار را به مردم بسپارد .

مشکینی افزود : تسهیل صدور مجوز برای ایمنی سازمانهای مردم نهاد و راه اندازی سامانه ای متمرکز برای این سازمانها از اولویتهای وزارت کشور است .

وی گفت : خراسان رضوی با داشتن بیش از 800 تشکل مردم نهاد یکی از مهمترین استانهای کشور در امر فعالیت سازمانهای مردم نهاد و سمن ها در عرصه اجتماعی است .

همایش توانمند سازی سازمانهای مردم نهاد خراسان رضوی به مدت 2 روز با حضور 50 نفر از مدیران این سازمانها و کارشناسان فرمانداری ها ی استان در سالن اجتماعات استانداری برگزار می شود .

انتهای پیام//


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.