سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی:

رسانه‌ها برای خود استراتژی و برنامه داشته باشند/ جذب سرمایه‌گذاری خارجی در ایران نیازمند ایجاد فضای امن است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌ها و مطبوعات باید استراتژی و برنامه خاصی برای پیگیری مسائل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از خبرنگاران ضمن قدردانی از تمامی مطبوعات و رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها و مطبوعات نیز باید همانند سایر ارکان حکومتی برنامه و استراتژی خاصی داشته باشند تا مسائل و موضوعات کشور را با سرعت و دقیق‌تر پیگیری کنند که ما نیز در این روند به آنها کمک خواهیم کرد.

وی در ادامه حل مشکلات اقتصادی را از اولویت‌‌های مجلس عنوان کرد و گفت: در زمینه تسهیل فضای کسب و کار در کشور قوانینی تصویب شده است که مجلس بر اجرای آن نظارت می‌کند.

وی افزود: مجلس علاوه بر قانونگذاری و نظارت بر مسئله خروج از رکود به موفقیت دولت کمک خواهد کرد تا شرایط را برای کارآفرینی هر چه بیشتر فراهم کند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری خارجی در کشور اظهار داشت: همه باید به دنبال تأمین فضای امن در کشور برای سرمایه‌گذاری باشیم تا فضای غبارآلودی که از طرف بین‌الملل مبنی بر غبارآلود بودن فضای ایران در زمینه سرمایه‌گذاری القا می‌شود از بین برود.

وی ادامه داد: بعد از برجام کنگره آمریکا و رژیم صهیونیستی درصدد بودند سرمایه‌گذاری در ایران را پر ریسک جلوه دهند.

لاریجانی افزود: نقش وزرا و مسئولین اجرایی کشور تأمین فضای امن برای سرمایه‌گذاری خارجی است تا روند کند بهبود اقتصادی در کشور شتاب بیشتری پیدا کند.

لاریجانی با بیان اینکه لایحه برنامه ششم تقدیمی از سوی دولت به مجلس دارای کاستی‌هایی است تصریح کرد: باید در این لایحه پس از بررسی در کمیسیون اصلاحاتی صورت گیرد تا با مساعی مشترک به نتیجه مطلوب برسیم. 

رئیس قوه قانونگذاری با اشاره به بحث طرح جامع رسانه گفت: این طرح در مراحل اولیه در کمیسیون مطرح شده و درحال بررسی است.

وی در ادامه با اشاره به قانون مطبوعات گفت: قانون مطبوعات چارچوب‌های خوبی دارد لذا لازم است به جای تکرار قوانین و تکذیب قانون‌های جدید مشکلات قوانین فعلی را حل کنیم.

وی افزود: بنده مخالف طرح جامع رسانه نیستم اما نباید قوانین سابق را تکرار کرد بلکه مشکلات موجود باید به دقت بررسی شده و حل شود. 

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این خبرنگاران و ضمانت شغلی دو مشکلی است که باید با ارائه لایحه از سوی دولت رفع شود چرا که همیشه تأمین بار مالی آن دارای ایراد است. 

لاریجانی در ادامه مسائل کشور را دارای پیچیدگی‌های چند وجهی اعلام کرد و گفت: مسئله هسته‌ای یکی از مسائلی است که جمهوری اسلامی صادقانه در این زمینه عمل کرده است.

وی ادامه داد: برخی‌ها در حوزه برجام مشکلاتی ایجاد کردندو در صدد بودند دست‌اندازهایی در زمینه اجرای آن ایجاد کنند.

وی در ادامه به بهم ریختگی شرایط منطقه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه منطقه‌ای از ثبات قدم برخوردار بوده و راه درست را انتخاب کرده است و این مسیر همیشه با روحیه انقلابی با دقت خاصی طی شده است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: مسائل پیرامونی و منطقه‌ای از ایستایی لازم برخوردار نیستند و حالت مهاجر گونه دارند به طوری که همیشه شرایط را تحت تأثیر قرار می‌دهند اما خدا را شکر نیروهای امنیتی ما امنیت را در کشور فراهم کرده‌اند. 

رئیس قوه مقننه افزود: علاوه بر مسائل منطقه‌ای باید به مسائل داخلی نیز توجه خاصی داشت به طوری که رفع نابسامانی اقتصادی باید در اولویت بوده و عالمانه و دلسوزانه با آن برخورد کرد چرا که تعجیل و اقدامات فوتی و فوری در این حوزه پاسخگو نخواهد بود. 

لاریجانی آسیب‌های اجتماعی را از دیگر مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: بعد از وجود هر مشکل در کشور همه ارکان‌ها و به خصوص رسانه‌ها و مطبوعات باید به جای ایجاد فضای یأس و ناامیدی فضای امیدوارانه به وجود بیاورند و نگاه ملی به آن داشته باشند چرا که همه ما هم سرنوشت هستیم. 

رئیس قوه قانون‌گذاری افزود: برخی در زمینه سرمایه گذاری خارجی در کشور ایجاد ترس و هراس کرده‌اند که این به نفع ما نیست و این فضا باید به فضایی مثبت و امن تغییر کند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری خارجی در کشور به نفع جامعه و مردم بوده و فرهنگ آن باید ایجاد شود چرا که خروج از رکود احتیاج به فضای امن داخلی دارد. 

وی ادامه داد: ایجاد فضای امن در کشور نیازمند کمک همه ارگان‌ها به خصوص دولت، مجلس و مطبوعات و رسانه‌ها دارد.

وی در ادامه با انتقاد از برخی رسانه‌ها گفت: در حالی که مسائل اقتصادی اولویت کشور است روزانه با ورق زدن روزنامه‌ها و رصد سایت‌ها چیزی درباره مسائل اقتصادی مشاهده نمی‌شود. 

رئیس قوه مقننه ادامه داد: زمینه‌سازی برای همگرایی افکار عمومی در حوزه مسائل اقتصادی نیازمند تلاش مطبوعات است تا با ریشه یابی و بررسی عوامل مشکلات موجود شناسایی و درمان شود. 

لاریجانی در ادامه با اشاره به افزایش پدیده مهاجرت از روستاها به شهرها به خاطر مسائل اقتصادی و دستیابی به شغل گفت: این مسئله علاوه بر ایجاد مشکلات حاشیه نشینی معضلات فرهنگی نیز به دنبال دارد.

وی تصریح کرد:‌ روستاهای ما از مدیریت واحد برخوردار نیستند لذا باید با بررسی طرح‌های موجود مشکلات این حوزه را رفع کرد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن قدردانی مجدد از رسانه‌ها از آنها درخواست کرد با تدوین استراتژی‌های خاص مسائل را دنبال کرده و از این طریق مسئولین را نیز متوجه مشکلات بکنند، ما نیز قطعا در این حوزه کمک حال آنها خواهیم بود. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.