سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وکیل گولن: سندی دال بر لزوم استرداد موکلم به ترکیه وجود ندارد

وکیل فتح الله گولن گفت: کوچکترین سندی دال بر لزوم استرداد موکل من به ترکیه وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، یکی از وکلای فتح‌الله گولن مبلغ ترکیه‌ای که در آمریکا به سر می‌برد و به حمایت از کودتای نافرجام اخیر در ترکیه متهم شده است، گفت از آنجا که کوچکترین سندی در این زمینه وجود ندارد، گولن به ترکیه مسترد نخواهد شد.

رید وینگارتن در گفتگویی مطبوعاتی، گفت: ما کوچکترین سند و مدرک مستقیم یا غیرمستقیمی که نشان‌دهنده دست داشتن گولن در این کودتا باشد، نداریم.

وی افزود آئین دادرسی در زمینه استرداد تابع قوانین قضایی آمریکاست. این وکیل آمریکایی همچنین ضمن انتقاد از حکومت ترکیه که بارها خواستار استرداد گولن شده است افزود تهدیدهای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه چندان پایه و اساس محکمی ندارد که بتوانند نظام قضایی آمریکا را به لرزه در آورد.

وی افزود: به همین علت فکر می‌کنیم گولن نباید مسترد شود و مسترد نیز نخواهد شد. ظاهراً مواضع رسمی دولت آمریکا نیز در این زمینه چندان دور از مواضع وکلای گولن نیست.

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد وزارت دادگستری این کشور همچنان درصدد است تا مشخص کند آیا مدارک ارائه شده توسط آنکارا،‌ شامل درخواست درسمی استرداد می‌شود یا خیر.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.