سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همه آمریکا به عقل ترامپ شک دارند؛

یار انتخاباتی کلینتون: ترامپ دروغ سر هم می‌کند/ ویدئوی مورد ادعای او وجود خارجی ندارد

"تیم کین" گفت دوران ریاست‌جمهوری کلینتون با دوره‌های بیل کلینتون و اوباما فرق خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی بی اس نیوز، "تیم کین،" یار انتخاباتی هیلاری کلینتون، روز پنج شنبه در مصاحبه با سی بی اس، به بحث تحویل 400 میلیون دلار پول به ایران پرداخت که دونالد ترامپ ادعا کرده بود «باج» است. 

کین در پاسخ به این پرسش که اگر معاون رئیس جمهور شوید، اجازه می دهید چنین پولی در همان روز تبادل زندانیان به ایران برود، گفت: «مسئله این است که کنگره، از ماه ها قبل، در جریان این مسئله بود. من هم در کمیته ها حاضر و در جریان بودم. ایران علیه آمریکا، پرونده محکمه پسندی داشت که مدت ها بود در دادگاه بین المللی، آن را پیگیری می کرد. برای این پرونده، راه حلی وجود داشت و این بود که ما بخشی از آن مبلغ را پرداخت کنیم و به توافق برسیم. همین کار را هم کردیم.»

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه سی بی اس در خصوص همزمانی دو ماجرا گفت: «تصور، یک چیز و واقعیت، چیز دیگری است. واقعیت این است که زندانیان ما به کشور بازگشتند و ما با چانه زنی، هزینه کمتری پرداخت کردیم.»

کین افزود اگر در شرایطی قرار بگیرد که لازم باشد همان روز تبادل، پول ها را تحویل ایران بدهد، «در خصوص هرگونه ادعای قانونی مذاکره خواهم کرد و سعی می کنم آمریکایی ها به کشور خود برگردند.»

این سناتور عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا، به ادعای ترامپ مبنی بر مشاهده ویدئوی تحویل پول نیز واکنش نشان داد و گفت: «اصلا نمی دانم او درباره چه حرف می زند. چنین ویدئویی وجود ندارد.»

کین در ادامه گفت ترامپ درباره اش گفته فرماندار بدی است و مجری گفت شاید او را با تام کین اشتباه گرفته باشد. 

اما کین گفت: «تام کین، 26 سال پیش، فرماندار نیوجرسی بود. دلم می شکند وقتی این را می شنوم. راستی! من که هرگز فرماندار نیوجرسی نبوده ام. حتی آن جا زندگی هم نکرده ام. یعنی این آقا چند دهه است دارد اشتباه می گیرد؟ نکند ویدئو هم همین طور باشد.»

کین در واکنش به ادعای ترامپ که گفته بود بهتر از هر کس دیگری مواظب کهنه سربازان خواهد بود گفت: «کسی حرف او را باور نمی کند. ببینید در ایالت خودش، ظرف دو هفته گذشته چه کرده است. او یک خانواده ویرجینیایی را بدنام کرده است، به خانواده خان که فرزندشان قهرمان بوده، توهین کرده است. همین دو روز پیش هم در سخنرانی اش یک کودک را که گریه می کرد، بیرون انداخت. و بعد جرات داشت به جمعیت بگوید ببینید! اوضاع قرار است اینجا کمی به هم بریزد. منطقه لاودون، جزو پردرآمدترین مناطق آمریکا است. اما او گفت اوضاع بد است. این روش دوست پیدا کردن و نفوذ بر مردم نیست. وارد یک ایالت بشوی، به خانواده سربازان توهین کنی، نهادهای مورد احترام مردم را لگدمال کنی و درباره ایالت و وضع اقتصادی آن، دروغ سر هم کنی.»

وی در خصوص نحوه اداره کشور در صورت پیروزی کلینتون در انتخابات گفت دوره او، دوره سوم ریاست جمهوری کلینتون یا دوره سوم ریاست جمهوری بیل کلینتون نخواهد بود. بلکه دور اول ریاست جمهوری هیلاری کلینتون است. اوباما نتوانست با جمهوریخواهان، رابطه خوبی برقرار کند اما کلینتون تلاش خود را خواهد کرد. البته نباید همه تقصیرها را متوجه اوباما بدانیم. چون قبل از این که او حتی به دیدار نمایندگان برود، جمهوری خواهان دور هم جمع شدند و اعلام کردند می خواهند کاری کنند که او فقط یک دوره رئیس جمهور بماند. 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.