سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

نجات جوان رامهرمزی گرفتار در ارتفاعات کوهستان

جوان 19 ساله رامهرمزی گرفتار در ارتفاعات کوهستان نجات یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛پیش از ظهر امروز یک جوان 19 ساله رامهرمزی که در ارتفاع 20 متری در کوه‌های اطراف رامهرمز گرفتارشده بود توسط اکیپ امداد هلال‌احمر و هیأت کوهنوردی این شهرستان نجات یافت.

مسؤول کارگروه صعودهای ورزشی هیئت کوهنوردی و مربی سنگ‌نوردی رامهرمز که این جوان را نجات داد گفت: پس از تماس تلفنی از سوی جمعیت هلال‌احمر مبنی بر این‌که فردی در ارتفاع کوهستان‌های اطراف رامهرمز گرفتارشده است و نیاز به کمک دارد به همراه اکیپ این جمعیت به محل موردنظر رفتیم.

حامد کاظمی افزود: این جوان 19 ساله که به‌منظور رسیدن به کندوی عسل در ارتفاع 20 متری گیر کرده بود به علت راه ناهموار نتوانسته بود به پایین برگردد.

وی گفت: به علت تابش آفتاب و گرمای شدید و تشنگی، کمی از هوشیاری این جوان کاسته شده بود و چون تجهیزات ما که شخصی و کم بود، هرلحظه امکان ریزش سنگ‌بر سرو رویمان بود تا این‌که پس از حدود 3 ساعت تلاش توانستم وی را به پایین بیاورم.

مسؤول کارگروه صعودهای ورزشی هیئت کوهنوردی رامهرمز افزود: امکانات و تجهیزات نجات در کوهستان مورد  نیاز هلال‌احمر و یگان‌های امداد است که باید در اداره خود داشته باشند و بتوانند در مواقع خطر استفاده کنند که متأسفانه هلال‌احمر این شهر فاقد این امکانات و تجهیزات است.

کاظمی ضمن تأکید بر حفظ و صیانت از محیط‌زیست گفت: باید فرهنگ حفظ محیط‌زیست را به هم دیگر آموزش دهیم تا بتوانیم در ساختار و نگرشمان در جامعه نسبت به محیط‌زیست تغییر ایجاد کنیم.

در این عملیات زاهد رضایی مفرد رئیس هلال‌احمر، امین کرد زنگنه و محمد رستیانی نجات گران هلال‌احمر، حمزه جانی عضو کارگروه امداد و نجات هیئت کوهنوردی رامهرمز شرکت فعال داشتند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.