سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

حفاظت از تالاب ها برای حفاظت از زندگی

کارگاه تدوین برنامه جامع مدیریت تالاب سلدوز با حضور فرماندار شهرستان نقده درمحل سالن جلسات سد حسنلو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، فرماندار شهرستان نقده درابتداء ضمن عرض سلام و درود به روح پرفتوح معمار كبير انقلاب اسلامي امام خميني (ره) و آرزوي طول عمربا عزت براي رهبر معظم انقلاب و آرزوی توفیق برای دولت محترم تدبیر و امید در خصوص اهمیت حفاظت از محیط زیست و تالاب ها مطالبی را بیان داشت.

فرماندار شهرستان نقده با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست و تالاب ها اظهار داشت :

حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی جزو ملزومات اولیه زیست در این کره خاکی است و تداوم زندگی انسانها و جاندران وابسته به حفاظت محیط زیست است.

فرامرزی برگزاری کارگاه تدوین برنامه جامع تالاب حسنلو را کاری پراهمیت توصیف کردوبیان داشت که:متاسفانه در سالهای گذشته غفلتهایی در زمینه حفاظت از تالاب ها صورت گرفته که باید تلاش کنیم با کار مضاعف و فرهنگ سازی و آگاهسازی مردم این مسئله را جبران کنیم.

وی افزود:هزینه کردن برای برگزاری کارگاههای محیط زیست هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است که ثمره آن به خود جامعه بر خواهد گشت و با فرهنگ سازی می توان جلوی بروز بحران های زیست محیطی را گرفت .

و در ادامه فرامرزی با ذکر اهمیت ویژه احیای دریاچه ارومیه تعهد اخلاقی دولت جهت احیای دریاچه را بیان کرد.

فرماندار شهرستان نقده برداشت بیش از حد مجاز از منابع تجدید پذیر حوزه دریاچه ارومیه ، توسعه نامتوازن بخش کشاورزی و تغییرات اقلیمی و استمرار خشکسالی در سنوات گذشته راعلل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه دانست و افزود: باید با برنامه ریزی منسجم و علمی در جهت بهبود وضعیت فعلی گام برداریم.

فرامرزی خاطرنشان کرد: احتمال بروز طوفان های نمکی ، بیابان زایی، گسترش بیماریهای مختلف ، از بین رفتن اراضی و باغات کشاورزی، ایجاد تغییرات در شرایط اقلیمی منطقه از عوارض خطرناک خشک شدن دریاچه می باشد که با توجه به خطرات موجود تمامی مردم باید جهت احیای دریاچه ارومیه تلاش کنند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: تالاب ، حفاظت ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.