سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

فعالیت 30 هزار دندانپزشک در کشور

دبیر شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر 30 هزار دندانپزشک در کشور مشغول خدمات‌رسانی درمانی هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سعید عسگری در دومین سمپوزیوم علمی سلول‌های بنیادی و دندانپزشکی در سرعین اظهار داشت: در حال حاضر 30 هزار دندانپزشک در کشور مشغول خدمات‌رسانی درمانی هستند که به ازای هر هزار نفر در تهران یک دندانپزشک وجود دارد ولی در برخی استان‌های کشور آمار دندانپزشکان نسبت به جمعیت منطقه مورد نظر بسیار پایین است.

وی گفت: آزمون ورودی دوره دستیاری تخصصی دندانپزشکی در کشور برگزار شده و ظرفیت پذیرش این آزمون 400 نفر بوده که در 10 رشته دندانپزشکی به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

دبیر شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با بیان اینکه امسال آزمون‌های متعدد دندانپزشکی در کشور برگزار می‌شود، افزود: یکی از اهداف اصلی ما جذب نیروهای تخصصی است تا بتوانیم خدمات دهی دندانپزشکی در کشور را به حد مطلوب برسانیم.

عسگری تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی شورای دندانپزشکی توزیع عدالت نیروی انسانی در بخش‌های مختلف است که در این زمینه با استفاده از نیروهای بومی تخصصی درصدد هستیم خدمات‌دهی این حوزه را به صورت مطلوب و با عدالت به مراجعه‌کنندگان ارائه دهیم و دراین زمینه در استان‌های مختلف برنامه‌ریزی متداومی پیش‌بینی شده است.

وی اهمیت سلامت دندان را در جامعه مهم برشمرد و گفت: نیاز است مردم به سلامت دندان و دهان خود توجه ویژه ای داشته باشند چرا که این امر می‌تواند در تضمین سلامت افراد جامعه موثر واقع شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.