سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی کشور؛

بودجه قرآنی کشور بسیار کم است

امروزجامعه قرآنی کشورکه از کمبود اعتبارات رنج می برد نیازمندتوجه بیش از پیش مسئولان و مردم نیکوکار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رئیس دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور در دومین همایش حافظان کل قرآن کریم در مشهد گفت : سهم قرآن در بودجه سنواتی کشور فقط 200 میلیارد تومان است که این رقم در مقایسه بابودجه سایر تهادها و ارگانهای دولتی رقم بسیار ناچیزی است .

مهدی قره شیخ لو با اشاره به اینکه این اعتبارات به تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است افزود : این در حالیست که تخصیص اعتبارات برای جامعه قرآنی در سالهای گذشته و حال رضایتبخش نبوده است .

وی با اشاره به اینکه پارسال حتی 1 ریال از این اعتبارت هم به امور قرآنی کشور اختصاص نیافت گفت: سالهای قبل نیز از 200 میلیارد تومان بودجه قرآنی کشور فقط بین 10 تا 30 درصد این اعتبارات اختصاص یافته بود .

رئیس دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود : امروز کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی باید فکری اساسی برای افزایش بودجه سنواتی سهم قرآن کشور بکند تا بتوان فرهنگ قرآنی را در جامعه اسلامی گسترش داد .

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت : رهبر معظم انقلاب اسلامی هموراه تاکید دارند که کشور ما با توجه به جمعیتش باید حداقل 10 میلیئن حافظ کل قرآن کریم داشته باشد .

حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر افزود : امروز ما در مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل داریم تا برای اشلعه فرهنگ قرآنی در کشور با دستگاه های دولتی و سایر نهادهای اجتماعی برنامه ریزی و هماهنگی های لازم را انجام دهیم .

دکلمه خوانی ، تواشیح ، هم خوانی فارسی و عربی با موضوع دهه کرامت و امام رضا (ع) و نیز قرائت قاریان بین المللی قرآن کریم از دیگر برنامه های این مراسم بود .

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.