سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

جیرجیرک‌های قصرشیرین قربانی می‌گیرد

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: سم‌پاشی جیرجیرک‌های قصرشیرین تلفات پرندگان را در پی خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛کاظم علیزاده معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره هجوم جیرجیرک‌ها به قصرشیرین، گفت: پیشنهاد شده بود که با سم‌پاشی با این حشرات مقابله شود.

وی با بیان اینکه جیرجیرک‌ها خوراک بسیاری از پرندگان خصوصا پرندگان حشره‌خوار هستند، گفت: اگر جیرجیرک‌ها به دلیل مصرف سم از بین بروند و خوراک پرنده‌ها شوند، شاهد تلفات گسترده پرندگان خواهیم بود.

علیزاده افزود: احتمالا حضور جیرجیرک‌ها مقطعی است و طی هفته‌های اخیر یا مهاجرت می‌کنند و یا از بین می‌روند و می‌توان تا آن زمان دست نگه داشت.

به گفته این مسئول، اگر بعد از این مدت جیرجیرک‌ها از بین نرفتند، با تدابیر خاص و هماهنگی محیط زیست سم‌پاشی انجام خواهد شد و البته برای اینکه جیرجیرک‌های سمی خوراک سایر گونه‌ها نشوند لاشه‌های آنها باید جمع آوری شود.

وی ادامه داد: چون در فصل گرما هستیم و اکثر پرنده‌ها از مناطق گرم قصرشیرین مهاجرت کرده‌اند، امکان مبارزه بیولوژیک با جیرجیرک‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.