سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

خریدار محصولات شرکت های دانش بنیان وام کم بهره می گیرد

سرپرست پارک علم و فناوری استان همدان گفت: لیزینگ محصولات دانش بنیان به خریدار محصولات شرکت های دانش بنیان وام کم بهره اختصاص می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید کزاری در نخستین نشست مشترک مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران شرکت های دانش بنیان استان همدان در خصوص حمایت های دولتی کشور از این شرکت ها اظهار داشت: مهم ترین آن معافیت مالیاتی است که صندوق نو آوری و شکوفایی در خدمت این شرکت ها قرار می‌دهد.

وی افزود: معافیت های گمرکی از دیگر مزایای است که شرکت از آن برخوردار است.

سرپرست پارک علم و فناوری استان همدان بااعلام اینکه حمایت های صادراتی از محصولات، تسهیلات نظام وظیفه ای که برای پرسنل شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده، تخفیف در استفاده از شبکه های آزمایشگاهی برای استقرار واحد های صنعتی که در شهرهای بزرگ هستند نیز برای این شرکت ها اعمال می شود، عنوان کرد: تخفیفات در حوزه آموزشی و همچنین در حوزه صدا سیما، تسهیلات برای استخدام نیروهای نخبه، کاهش واگذاری نقدی زمین در شهرک های صنعتی از دیگر مزایایی است که به شرکت های دانش بنیان تعلق می گیرد.

سرپرست پارک علم و فناوری استان همدان از پیگیری معافیت مالی شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: باید از این شرکت ها حمایت های مالی و فنی صورت گیرد.

کزازی با بیان اینکه فرایند خلق یک ایده تا تبدیل آن به محصول قابل فروش امر بسیار ارزشمندی است، تاکید کرد: این اقدام در کشور ما روز به روز سرعت بخشیده می شود.

وی با اشاره به اینکه ابزار این کار و عاملان به ثمر رسیدن این محصولات شرکت های دانش بنیان می باشند، افزود: امسال در مقوله اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل وظیفه این شرکت ها را دو چندان شده است.

سرپرست پارک علم و فناوری با اعلام این موضوع که باید به فرایند تکنولوژی اهتمام بیشتری ببخشیم تا از ظرفیت های قانونی نهایت استفاده را برای این امر مهم برده باشیم، ادامه داد: باید شرکت های دانش بنیان را معرفی کنیم و مشکلاتی که در این بین وجود دارد را با مسئولین اجرایی استان همدان در میان بگذاریم.

وی همچنین گفت: آمادگی داریم تا نقطه نظر مسئولان را در خصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان بشنویم و برای تعامل و تسریع فرایند تولید محصول با دانش فنی بالاتر گامی برداشته باشیم.

کزازی با بیان اینکه مفهوم شرکت های دانش بنیان در اصل یک شرکت خصوصی است که اقدام به تولید و عرضه یک محصول یا خدمت با دانش فنی پیچیده و در سطح بالایی است، ادامه داد: شرکت های دانش بنیان پس از اینکه از حیث فنی ارزیابی شدند و تایید معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری را گرفتند می توانند تاییدیه دانش بنیان را که اعتبار ۲ ساله دارد اخذ کنند و تحت پوشش حمایت ها وتسهیلات دانش بنیان قرار گیرند.

انتهای پیام/د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.