سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

طبیعت مطبوع نوژی‌ وران

روستای «نوژی‌ وران» یا همان «نجوبران» از توابع بخش بیستون شهرستان هرسین در استان کرمانشاه است که آب و هوای آن در فصل بهار و تا نیمه تابستان مطبوع و دلپذیر و در پاییز و زمستان سرد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رودخانه پرآب دینور در شرق روستا جریان دارد و غارهای «گلستان» و «زری» نیز در جنوب غربی آن قرار گرفته‏ اند. همچنین گورستان قدیمی و پل آجری نوژی وران (نجوبران) که قدمتی طولانی دارند، بیانگر پیشینه تاریخی این روستا است.

 سراب «نوژی‌وران» پشت کوه بیستون (در غرب جاده بیستون ـ سنقر) واقع شده و قلمرو این سراب طبیعی، زیستگاه گونه‏ های نادر گیاهی و جانوری است.

همچنین ژرف‏ترین غار خاورمیانه (غار پراو) در دامنه جنوبی یکی از قله‏ های این کوه واقع شده است. چشم‏ انداز این کوه بسیار زیبا و شگفت‏ انگیز است.

 از دامنه کوه پراو دو چشمه پرآب جاری می‏ شود که از جاذبه‏ های طبیعی روستا به شمار می‏ آید. دشت چمچال و مراتع غنی و حاصلخیز، یکی از زیباترین و پرجاذبه‏ترین دشتهای استان کرمانشاه است که در حوالی روستای نجوبران واقع شده است.

پل دو دهانه آجری نوژی وران (نجوبران)، با 50 متر طول و حدود 4.10 متر عرض یکی از آثار ارزشمند تاریخی روستای نجوبران و استان کرمانشاه است.

 این تفرجگاه دیدنی که در دل روستای هدف گردشگری استان کرمانشاه قرار گرفته در این روزهای گرم تابستان با آب و هوایی دل انگیز پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.