سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

هزینه 12 هزار میلیارد ریالی طرحهای هفته دولت در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری، از هزینه 12 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های مورد بهره برداری این استان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری با حضور محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در شهرکرد، هزینه اجرای طرح های مورد بهره برداری طی هفته دولت امسال در چهارمحال و بختیاری را 12 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی گفت: هزینه اجرای طرح های مورد بهره برداری استان در هفته دولت سال گذشته نیز 10 هزار و 500 میلیارد ریال بود.

استاندار و رئیس شورای اداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به خدمات دولت یازدهم افزود: در این مدت اقدامات زیادی در حوزه های راهسازی، بهداشت، درمان، اقتصاد، و امور سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استان صورت گرفته است.

سلیمانی اضافه کرد: طول بزرگراه های استان قبل از فعالیت این دولت 110 کبلومتر بود که اکنون به 250 کیلومتر افزایش یافته است و تا پایان سال جاری نیز به 310 کیلومتر می رسد.

وی با اشاره به آبرسانی سیار 220 روستا، شهر و شهرک صنعتی در چهارمحال و بختیاری همزمان با آغاز فعالیت دولت یازدهم گفت: تا پایان سال آینده تمامی روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند می شوند.

سلیمانی ادامه داد: در 3 سال گذشته مدیریت و بهره برداری از خدمات آب و فاضلاب در 8 شهر استان به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی افزود: در این مدت 500 میلیارد ریال کمک مردمی برای بهسازی روستاها و 8 تا 12 میلیون ریال به ازای هر خانوار به منظور اجرای شبکه های جمع آوری فاضلاب در استان هزینه شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سال گذشته همچنین 700 میلیارد ریال از محل کمک های دولتی و اعتبارات ملی برای خرید لوله ویژه طرح انتقال آب شهرستان بن به بروجن جهت تامین آب آشامیدنی و صنعتی هزینه شد.

سلیمانی اظهار داشت: در سه سال گذشته به 57 روستای سخت گذر چهارمحال و بختیاری گازرسانی شد و امسال هم 37 روستا و همین تعداد در سال آینده گازرسانی می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون یک هزار و 400 طرح نیمه تمام با 110 هزار میلیارد ریال در این استان وجود دارد.

سلیمانی گفت: برنامه ریزی برای توسعه هفت هزار و 100 هکتار باغ دیم و کشت گیاهان دارویی در زمین های شیبدار، اجرای سیستم آبیاری نوین در 6 هزار هکتار زمین کشاورزی و توسعه کشت محصولات کم آب بر از جمله فعالیت های سال گذشته در استان است.

وی با اشاره به تلاش مسئولان چهارمحال و بختیاری برای جذب اعتبارات ملی و استفاده از مشارکت های مردمی در اجرای طرح های مختلف توسعه ای یادآور شد: رعایت توازن منطقه ای و تاکید بر محرومیت زدایی در مدت فعالیت دولت یازدهم مورد توجه مسئولان استان بوده است.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.