سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است امروز چهارشنبه در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی تشکیل جلسه دهند.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، این نشست که تا چند ساعت دیگر به درخواست آمریکا و ژاپن تشکیل خواهد شد، می تواند زمینه ساز اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی باشد.

پیونگ یانگ صبح روز چهارشنبه به وقت محلی دو موشک از نوع «رودونگ» را در دریای ژاپن شلیک کرد که یکی از آن ها موفق به طی مسافتی نزدیک به 1000 کیلومتر شد. کره شمالی ماه گذشته نیز سه موشک بالستیک را به طور همزمان آزمایش کرده بود.

کره شمالی پیش از این هشدار داده بود که به استقرار سامانه آمریکایی تاد در کره جنوبی واکنش نشان خواهد داد و از آن زمان دست به آزمایش های موشکی متعدد زده است. از سوی دیگر، افزایش فعالیت سایت اتمی «پونگ گیه ری» در شمال غرب کره شمالی، نگرانی ها درباره پنجمین آزمایش هسته ای این کشور را افزایش داده است.

موسسه پژوهش های بین المللی صلح استکهلم خرداد ماه گذشته نوشته بود که کره شمالی قادر به ساخت 10 کلاهک هسته ای است و آزمایش های موشکی و هسته ای گاه و بیگاه این کشور خود به عامل نگرانی جامعه بین الملل تبدیل شده است.

شورای امنیت سازمان ملل اسفند سال گذشته نیز به اتفاق آرا قطعنامه 2270 را برای اعمال سخت ترین تحریم های دو دهه گذشته علیه کره شمالی تصویب کرده بود.

آمریکا، انگلیس، چین، روسیه و فرانسه اعضای دائم و دارای حق وتو و مصر، ژاپن، سنگال، اوکراین، اروگوئه، آنگولا، مالزی، ونزوئلا، نیوزیلند و اسپانیا اعضای غیردائم فعلی این شورا هستند.


انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.